درمان خانگی برای فشار خون بالا؛ آب پیاز و عسل

mojtaba
دکتر مایکل مورای، متخصص درمان‌های خانگی هشدار می‌دهد که اگر به دنبال درمان بیماری فشار خون بالا نروید، می‌تواند منجر به شرایط بالقوه‌ای برای تهدید زندگی تبدیل شود

بیماری فشار خون، وضعیتی است که با افزایش فشار خون در عروق که خون را در بدن توزیع می‌کنند، ایجاد می‌شود. به بیان ساده فشار اضافه‌ای که رگ‌ها به عروق می‌آورند باعث بسته‌شدن آنها می‌شود و راه را برای جریان خون از قلب به اعضای اصلی و بافت‌های بدن و بالعکس، سخت می‌کند.
دکتر مایکل مورای، متخصص درمان‌های خانگی هشدار می‌دهد که اگر به دنبال درمان این بیماری نروید، می‌تواند منجر به شرایط بالقوه‌ای برای تهدید زندگی، مانند سکته مغزی، حمله قلبی، نارسایی کلیه، از دست دادن بینایی و آسیب‌های مغزی و … تبدیل شود.

انواع فشار خون بالا
بیماری فشار خون می‌تواند به دو دسته‌ی وسیع تقسیم شود:
‌اولیه – که معمولا به علت ترکیب صفات ژنتیکی و عوامل محیطی رخ می‌دهد. 
ثانویه – که معمولا به علت عوامل قابل شناسایی مانند بیماری‌های کلیوی، چاقی، پرکاری تیروئید و وقفه‌های تنفسی در خواب و غیره اتفاق می‌افتد.

دلایل معمول فشار خون بالا
بیماری فشار خون در افراد معمولا به دلیل شرایطی مانند چاقی، ناراحتی کلیه، رگ‌های خونی غیرطبیعی، کمبود تیروئید، بیماری‌های فوق‌کلیوی و تشنج (در زنان باردار) اتفاق می‌افتد. عواملی مانند سن بالا، صفات ژنتیکی، کمبود تحرکات فیزیکی، مصرف سدیم یا نمک زیاد، قرص‌های ضدبارداری، مصرف مداوم قرص‌های مسکن و مصرف بیش از اندازه الکل و … نیز می‌تواند در درازمدت به بیماری فشار خون منجر شود.

علایم فشار خون بالا
بیماری فشار خون اغلب «قاتل خاموش» نامیده می‌شود، چون هیچ‌گونه علایم بیرونی ندارد. در واقع بسیاری از افراد از فشار خون بالا رنج می‌برند اما پیش از آنکه شرایط ‌شان جدی شود،‌به سختی علایمی مشاهده می‌کنند.
با این وجود، چند نشانه وجود  دارد که می‌تواند به شناسایی تهدید احتمالی فشار خون بالا در فرد کمک کند. این نشانه‌ها عبارتند از سردردهای مداوم، تنگی نفس، موقعیت ناآگاهی، تهوع، استفراغ، کوفتگی،‌ وقفه‌های تنفسی در خواب، تعرق بیش از اندازه، خون‌ریزی بینی و تاری دید و غیره.


کتاب «دایره‌المعارف درمان خانگی» در سال ۲۰۱۲ منتشر شده است
درمان‌های موثر برای فشار خون بالا
بیماری فشار خون با چند درمان خانگی می‌تواند به طور موثری کنترل شود،‌در اینجا به رایج‌ترین آنها اشاره می‌کنیم.

درمان با تخم هندوانه
تخم هندوانه حاوی ترکیبی است که می‌تواند رگ‌های خونی را باز کند، که این کار فشاری را که به عروق وارد می‌شود به میزان زیادی کاهش می‌دهد. این ترکیب همچنین عملکرد کلیه را بهبود می‌بخشد و در نتیجه فشار خون بالای ایجاد شده به خاطر بیماری‌های  کلیه را کاهش می‌دهد.
در کتاب «دایره المعارف درمان‌های خانگی» آمده تخم‌های هندوانه را به خوبی خشک کرده، آنها را له کنید تا پودر شوند. دو قاشق چای‌خوری از این پودر را به یک فنجان آب اضافه کنید و این مخلوط را به خوبی بجوشانید و بگذارید یک ساعت بماند. محلول را از صافی بگذرانید و حداقل سه بار در روز نصف فنجان از آن را بنوشید.

درمان فشار خون بالا با سیر
سیر می‌تواند به کاهش فشار خون و علایم مربوط به آن کمک کند. بهترین راه این است که آن را به صورت خام مصرف کنید (حداقل چند بوته) و بعد از آن مقداری آب بنوشید. این کار را صبح‌ها انجام دهید تا بتوانید فشار خون را به طور موثری کنترل کنید. به جای این کار می‌توانید سیر را بکوبید و آن را با آب مخلوط کنید تا یک خمیر به دست بیاید و در فواصل منظمی در طول روز آن را قورت دهید.

آب پیاز و عسل
عسل به عنوان یک آنتی‌اکسیدان شناخته شده است که می‌تواند بدن را از آلودگی‌ها و ترکیبات مضری که می‌توانند به بیماری فشار خون کمک کنند، تصفیه کند. برای گرفتن نتیجه مطلوب می‌توانید آن را با آب زنجبیل یا آب پیاز مصرف کنید.
دکتر مورای می‌گوید چند قطره عسل را با یک قاشق غذاخوری آب پیاز یا زنجیل مخلوط کنید و روزی حداقل دو قاشق غذاخوری از این ترکیب را بنوشید تا فشار خون و علایم آن را دور نگه دارید.

آیا بارداری با فشارخون بالا منجر به سکته مغزی می‌شود؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات

1394-11-04 - 20:40 پاسخ

خیلی عالی

خیلی  عالی ممنون

خیلی عالی ممنون

1394-05-08 - 02:48 پاسخ

خیلی عالی