یک خاصیت مهم ویتامین D

maryam01
محققان مرکز مطالعات سرطان دنا فاربر برای نخستین بار ارتباطی بین ویتامین D و واکنش ایمنی بدن ثابت کردند.

شما به دلایل مختلفی به مصرف ویتامین D نیاز دارید٬ مانند سلامت بیشتر استخوان‌ها٬ مبارزه با دیابت و فشارخون٬ از بین بردن خطر بیماری های قلبی‌عروقی و بسیاری موارد دیگر.
ارتباط ویتامین D و سرطان چیست؟
محققان مرکز مطالعات سرطان دنا فاربر برای نخستین بار ارتباطی بین ویتامین D و واکنش ایمنی بدن ثابت کردند که در بسیاری از افراد مورد بررسی قرار گرفته و نشان می‌دهد که ویتامین D که به آن «ویتامین خورشید» هم می‌گویند (چرا که این ویتامین توسط بدن در واکنش به نور خورشید تولید می‌شود) نقش عمده‌ای در جلوگیری از سرطان ایفا می‌کند. تحقیقات آزمایشگاهی نشان می‌دهد که ویتامین D با فعال‌ کردن سلول‌های T که سلول‌های سرطانی را شناسایی و به آنها حمله می کنند٬ باعث بالا رفتن قدرت ایمنی بدن می‌شود.
محققان دریافتند که اگر این دو پدیده با هم ارتباطی داشته باشند٬ آن‌گاه افرادی که ویتامین D‌شان زیاد است به احتمال کمتری تومورهای مربوط به روده‌ی بزرگ در آنها رشد می‌یابد٬ تومورهایی که با تعداد زیادی از سلول‌های ایمنی و تومورهای روده‌ی بزرگ در آن نفوذ کرده‌اند که در این افراد زیاد شده می‌تواند نسبت به واکنش ایمنی مقاوم‌تر باشد.
شما به چقدر ویتامین D نیاز دارید؟
 در پی توصیه‌های فعلی٬ مصرف روزانه‌ی ویتامین D بایستی در حدود ۲۰۰۰ IU باشد. هرچند نور خورشید بهترین منبع ویتامین D است٬ هم‌چنین می‌توانید آن را از طریق رژیم غذایی‌تان نیز به دست آورید. فرم طبیعی ‌ویتامین D3 در مواد غذایی روزانه مانند شیر٬ ماست و زرده‌ی تخم مرغ وجود دارد. هم‌چنین می‌توانید از ماهی پرچربی مانند ماهی آزاد نیز استفاده کنید. برای مصرف بیشتر٬ از غذاهای نشاسته دار٬ آب میوه های تازه و برخی غذاهای حاوی ویتامین D غنی شده استفاده کنید.
(منبع:Yahoohealth)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ