۵ توصیه غذایی برای رابطه جنسی بهتر

mojtaba
ذاهایی هستند که به افزایش تستوسترون یا لیبیدو کمک می‌کنند. در اینجا به پنج غذایی اشاره می‌کنیم که میل جنسی را افزایش می‌دهد.

داشتن یک رابطه جنسی سالم و خوب یکی از پایه‌های اصلی حفظ ازدواج است. و یکی از شروط تجربه یک رابطه جنسی خوب، تغذیه خوب است. اما تحقیقات دانشمندان در این‌باره چه می‌گوید؟
تمام جاذبه‌های جنسی شاید در ماست نهفته باشد، حداقل در موش‌ها این‌طور است، بیضه‌های موش‌هایی که در غذای روزانه‌‌شان ماست بوده پنج درصد بزرگتر از موش‌هایی بود که غذاهای معمولی‌شان را می‌خوردند، و ۱۵ درصد بزرگ‌تراز بیضه‌ موش‌هایی که غذاهای کم ارزش می‌خوردند، بزرگ‌تر بود. این تحقیق را انستیتوی تکنولوژی ماساچوست انجام داده است.
در عالم انسان‌ها، مطالعات ارتباط بین کاهش وزن و ماست را تایید کرده است، اما جاذبه جنسی؟ هنوز نه. اگرچه غذاهایی هستند که به افزایش تستوسترون یا لیبیدو کمک می‌کنند. در اینجا به پنج غذایی اشاره می‌کنیم که میل جنسی را افزایش می‌دهد.


آجیل: خوراک مختصر شامل دو مشت بادام یا گردو در روز. آنها اسید آمینه‌هایی مثل آرژینین را با خود دارند که جریان خون در بدن را تسریع می‌بخشد از جمله در آلت تناسلی، و جریان خون بهتر در آن ناحیه به معنای نعوظ قوی‌تر است. به علاوه مطالعات نشان داده، مردانی که در برنامه غذایی روزانه‌شان، چربی‌های تک‌سیر نشده‌ی – نوعی که در آووکادو، روغن زیتون و آجیل موجود است – بیشتری وجود دارد نسبت به کسانی که چربی‌های سالم در غذایشان کم است، تستوسترون بالاتری دارند.


صدف خوراکی: گفته می‌شود که کازانوا باتیستا جیووانی جهانگرد ایتالیایی در قرن هجدهم، هر روز صبح، ۵۰ صدف خوراکی را به عنوان صبحانه‌ می‌خورد. حلزون صدف سرشار از روی است (روی در تولید اسپرم و جریان خون نقشی کلیدی دارد.) اما لازم نیست که ۵۰ صدف بخورید تا سرشار از این ماده مغذی شوید – شش صدف دو برابر مقدار توصیه شده ۱۵۰‌ میلی‌گرم – را تامین خواهد کرد. از دیگر منابع روی، می‌توان به تخم مرغ، خرچنگ، ماهی و شکلات تلخ اشاره کرد.


شوربای آرد جودوسر: این غذا چه کار می‌کند؟ جودوسر سرشار از یک اسید آمینه به نام ال – آرجینین است که همراه با اکسیدنیتریک گرفتگی رگ‌های خونی را کاهش می‌دهد. ال آرجنین برای درمان اختلال نعوظ استفاده می‌شود، چون عضلات پیرامون رگ‌های خونی آلت تناسلی را رها می‌کند. وقتی رگ‌ها منبسط شدند، جریان خون نیز افزایش می‌یابد و بنابراین می‌توانید نعوظ خود را حفظ کنید.
از خوردن نوشیدنی‌های الکلی اجتناب کنید: مقدار تستوسترون حتا در مردانی که مقدار کمی نوشیدنی الکل‌دار مصرف می‌کنند، هفت درصد کاهش می‌یابد. بنابراین از نوشیدنی‌های الکلی دوری کنید.
غذاهای ارگانیک را انتخاب کنید: بعد از خواندن این متن شاید دقت بیشتری در انتخاب غذاهای‌تان داشته باشید. در یک تحقیق که نتایجش در مجله‌ی چشم‌‌انداز سلامت محیطی منتشر شد، محققان دریافتند که از ۳۷ آفت‌کشی که در میوه‌ها استفاده می‌شود، ۳۰ موردش تاثیری منفی بر سیستم تناسلی شما دارد. مواد شیمیایی می‌توانند جلوی تستوسترون را بگیرند و باعث کاهش مقدار اسپرم شوند.
(منبع: healthcare)

شش غذای تقویت‌کننده میل جنسی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ