این میوه قند خون را پایین می‌آورد

mojtaba
براساس یک تحقیق افراد چاقی که نصف یک میوه‌ی مانگو (انبه) را به مدت ۱۲ هفته، روزانه خورده‌اند، قند خونشان به میزان چشمگیری کاهش یافت.

چشم از سیب و پرتقال بردارید: براساس یک تحقیق افراد چاقی که نصف یک میوه‌ی مانگو (انبه) را به مدت ۱۲ هفته، روزانه خورده‌اند، قند خونشان به میزان چشمگیری کاهش یافت. این تحقیق را فدراسیون بیولوژی تجربی آمریکا انجام داده است. به گفته ادرالین لوکاس، نویسنده‌ی این تحقیق، برای مردانی که اضافه وزن ندارند هم خوردن این میوه به خاطره‌داشتن ترکیباتی همچون پلی فنل‌های گیاهی ارزش دارد، چون این ترکیبات مانع از رشد سلول‌های چربی می‌شوند و اندازه‌شان را کم می‌کنند. این میوه مقدار زیادی فیبر نیز دارد که جذب قند خون را کاهش می‌دهد.
در این تحقیق آمده: دلیلی ندارد یخچال‌تان را پر از انبه کنید – افزودن یک قاچ کوچک از این میوه که ۱۰۰ کالری انرژی دارد به رژیم غذایی روزانه، به سلامت کمک می‌کند.
انبه درختی است زیبا که ارتفاع آن تا ۱۰ متر می‌رسد‌. منشا انبه هند و مالزی و برمه است ولی هم اکنون در تمام مناق استوایی و حاره کشت می‌شود‌ انبه از ۴۰۰۰ سال پیش وجود داشته است .
شکوفه‌های درختان انبه ‌در مناطقی که برای ۴ ماه  باران خوبی می‌بارد و به دنبال آن هوای ‌خشک می‌آید میوه می‌دهند. بارش‌، مه‌آلود بودن‌، یا هوای ابری در زمان  گل دادن‌، لقاح‌ و بازدهی محصول تاثیر می‌گذارد.
انبه از نظر غذایی بسیار غنی است ‌در مقایسه با سایر میوه‌ها منبع عالی کاروتن است. هر یکصد گرم از قسمت خوراکی انبه حاوی ۱۹۹۰ واحد بین المللی بتاکاروتن (ویتامین آ) است که خیلی  بیشتر ازمیزان موجود در سایر میوه‌هاست. مجموع کاروتنوئیدها در انبه با رسیدگی میوه افزایش می‌یابد. خوردن میوه درفصل آن می‌تواند ذخیره‌ای از ‌ویتامین آ‌ در کبد تأمین  کند که برای دوام آوردن برای بقیه سال کفایت می‌کند و برای پیشگیری  از ناهنجاری‌های کمبود ویتامین آ مثل شب کوری، بسیار مفید است‌.
(منبع: health)

انبه برای چاق‌ها خوب است؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ