مراقب این ۱۴ نشانه‌ بیماری‌های کلیوی باشید- بخش دوم

maryam01
در بخش قبل هفت نشانه‌ بیماری کلیوی را شناختیم. اکنون هفت نشانه‌ی دیگر را که بر بروز مشکلات کلیوی و ادراری دلالت دارند بررسی می‌کنیم

در بخش قبل هفت نشانه‌ی بیماری کلیوی را شناختیم. اکنون هفت نشانه‌ی دیگر را که بر بروز مشکلات کلیوی و ادراری دلالت دارند بررسی می‌کنیم:
۸-احساس سرمای دائم
بیماری‌های کلیوی از دلایل اصلی کم‌خونی است، و این مسئله هم باعث می‌شود همیشه سردتان باشد حتی وقتی در جایی گرم هستید. پیئلونفریتیس (عفونت کلیه) می‌تواند باعث تب در حالت سرما شود. خستگی مفرط نیز می‌تواند یکی از نشانه‌های این بیماری باشد.
۹-کهیر و خارش
معمولا افراد این مسئله را با چیزهای شایع و بی‌خطر دیگری مانند آلرژی اشتباه می‌گیرند، اما کهیرها نیز نشان‌دهنده‌ی بیماری‌های کلیوی و نارسایی آن هستند. نارسایی کلیوی باعث انباشت مواد زائد در خونتان شده و این مسئله منجر به خارش شدید و کهیرهای پوستی می‌شود.
۱۰-استنشاق آمونیاک و مزه‌های تندوتلخ
نارسایی کلیوی باعث افزایش میزان اوره در خون (اوره‌ی خونی) می‌شود. این اوره به آمونیاک در بزاق تجزیه شده که به استنشاق اوره‌ای یا تنفس آمونیاکی می‌انجامد. این اختلال با مزه‌های تندوتلخ ناخوشایند (گس) در دهان نیز مرتبط است.
۱۱-حالت تهوع و استفراغ
انباشت مواد زائد در خون می‌تواند باعث حالت تهوع یا استفراغ شود.
۱۲-بی‌اشتهایی
انباشت توکسین‌ها و مواد زائد در بدن باعث بروز این حالت می‌شود. از آنجایی که بیماری‌های کلیوی  معمولاً بی هیچ علائمی بروز می‌کند، انباشت توکسین‌ها می‌تواند نشانه‌ی خوبی برای آن باشد.
۱۳-اختلال تنفسی
اگر بیماری‌ کلیوی خیلی شدید باشد، می‌تواند باعث انباشت مایعات در ریه‌ها شده که منجر به  تنگی نفس می‌شود. گذشته از این، کم‌خونی که از عوارض جانبی بیماری کلیوی است، بدنتان را با کمبود اکسیژن مواجه کرده و باعث بروز تنگی‌نفس می‌شود.
۱۴-درد در پشت یا بغل
این یکی از عوامل بارز بیماری کلیوی است، اما در تمام افرادی که از این مسئله رنج می‌برند دیده نمی‌شود. شما درد زیادی را حس می‌کنید که از اطراف کمرتان شروع شده و به کشاله‌ی رانتان می‌رسد. این می‌تواند نشان‌دهنده‌ی سنگ کلیه، بیماری ِ کلیوی ِ چندکیستی و التهاب مثانه باشد.
(منبع: healthsite)

مراقب این ۱۴ نشانه‌ بیماری‌های کلیوی باشید- بخش اول

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ