نوشیدنی جادویی برای پیشگیری و درمان سرطان دهان

مهرناز زاوه
تحقیقات انجام شده از سوی پژوهشگران علوم پزشکی در دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا نشان می‌دهد که یکی از ترکیبات موجود در چای سبز، سلول های سرطان دهان را نابود می‌کند و باعث افزایش سلول‌های سالم می‌شود.

تحقیقات انجام شده از سوی پژوهشگران علوم پزشکی در دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا نشان می‌دهد که یکی از ترکیبات موجود در چای سبز، سلول‌های سرطان دهان را نابود می‌کند و باعث افزایش سلول های سالم می‌شود.
ارتباط میان سرطان دهان و چای سبز اولین بار در سال ۲۰۰۲ مشخص شد. تحقیقات اولیه نشان داد که چای سبز می‌تواند باعث از بین رفتن سلول‌های سرطانی شود و مصرف منظم آن در پیشگیری از سرطان دهان موثر است. در بررسی‌های جدید، پژوهشگران متوجه ترکیبی در چای سبز شدند که می‌تواند فرآیند میتوکوندری سلول‌های سرطانی را هدف قرار دهد و به مرگ زود هنگام این سلول‌ها بینجامد.
ترکیب اپی گالوکتتیشن ۳-گالات (EGCG) با غیر فعال کردن میتوکندری سلول های سرطانی، باعث نابودی این سلول‌ها می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد که این ترکیب خواص بالقوه‌ای در نابودی سلول‌های سرطانی دیگر نیز دارد.


به گزارش پنجمین نشست بین المللی در زمینه چای و سلامت در واشنگتن، برخی از مزایای چای سبز عبارتند از :
-کاهش وزن
تحقیقات نشان داده است که چربی دور شکم مصرف کنندگان دایمی چای سبز کاملا متناسب است. چای سبز حاوی ترکیباتی است که موجب اکسیداسیون چربی می شود.
-جلوگیری از سرطان پروستات
برگ چای سبز حاوی پلی فنول است؛ پلی فنول از بروز و پیشرفت سرطان پروستات جلوگیری می‌کند.
-بهبود سلامت قلب و کاهش فشار خون
معمولا چربی وعده‌های غذایی باعث افزایش غلظت خون می‌شود. چای سبز باعث اتساع رگ‌های خونی می‌شود و به این ترتیب فشار خون کاهش می‌یابد.
-افزایش تراکم استخوان
پوکی استخوان، عمده‌ترین نگرانی سازمان بهداشت جهانی است. پلی فنل موجود در چای سبز، باعث استحکام استخوان می‌شود و از بروز پوکی استخوان جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، باعث تقویت عملکرد عضلات و کاهش التهاب می‌شود. در ادامه بررسی‌ها آمده است که چای سبز یکی از مهم‌ترین عوامل ترمیم و بازسازی استخوان است.

با چای سبز به جنگ سرطان ریه بروید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ