دلیل عجیب پیرزن ۱۰۹ ساله برای طول عمرش+ویدیو

mojtaba
پیرترین زن در قید حیات اسکاتلند که ۱۰۹ سال سن دارد می‌گوید راز طول عمرش این است: شوربای خودتان را بخورید و از مردان دوری کنید

پیرترین زن در قید حیات اسکاتلند که ۱۰۹ سال سن دارد می‌گوید راز طول عمرش این است: شوربای خودتان را بخورید و از مردان دوری کنید.
جسی گالان که هرگز ازدواج نکرده، در یک کلبه روستایی که فقط دو اتاق داشت به دنیا آمد و همراه با پنج خواهرش و برادرش روی یک تشک حصیری می‌خوابید.

ویدیوی گفت و گو با پیرترین زن اسکاتلند

گالان به روزنامه دیلی میل گفت که راز طول عمر او «دورماندن از مردان است. آنها بیش از آنچه ارزش داشته باشند، دردسر دارند.»
او گفت: «من هر روز زیاد ورزش می‌کردم، هر صبح یک کاسه شوربای گرم خوشمزه می‌خوردم و با هیچ مردی ازدواج نکرده‌ام.»
سال گذشته که او ۱۰۸ سالگی‌اش را جشن گرفت، خوردن شوربا را دلیل طول عمر خود عنوان کرده بود، اما حرفی از «دوری از مردان» به میان نیاورده بود.
گالان اگرچه پیرترین انسان اسکاتلندی است، اما پیرترین انسان روی زمین نیست. این عنوان در اختیار میسائو اوکاوا از ژاپن است که در ماه مارس گذشته ۱۱۶سالگی‌اش را جشن گرفت. او که ۸۳ است سال بیوه است (همسرش در سال ۱۹۳۱ درگذشت) گفت با گالان هم‌عقیده است که برای داشتن عمری طولانی باید از مردان حذر کرد.
سال گذشته در یک ارزیابی ملی در ایالات متحده، مشخص شد که راز طول عمر، گذراندن زمان زیادی با دوستان و خانواده و همین‌طور توجه به تناسب اندام است.
(منبع: هافینگتن پست)

رکورددار پیرترین مرد جهان در کتاب گینس+ویدیو
پیرترین انسان‌های روی زمین را بشناسید+عکس

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ