ساخت اپلیکیشنی که از طریق ویدیویی سلفی سلامت ذهنی‌تان را بررسی می‌کند

mojtaba
محققان دانشگاه روچستر یک اپلیکیشن کامپیوتری ساخته‌اند که می‌تواند با تحلیل ویدیوهای سلفی فردی که درگیر شبکه‌های اجتماعی است، سلامت ذهنی او را ارزیابی کند.

محققان دانشگاه روچستر یک اپلیکیشن کامپیوتری ساخته‌اند که می‌تواند با تحلیل ویدیوهای سلفی فردی که درگیر شبکه‌های اجتماعی است، سلامت ذهنی او را ارزیابی کند.
وقتی از کامپیوتر یا تلفن‌تان استفاده می‌کنید، این ابزار به طور کامل رفتار شما را مشاهده می‌کنند. لازم نیست کاربر به وضوح بگوید که چه احساسی دارد، نیازی به اطلاعات اضافی یا استفاده از ابزاری خاص هم نیست و برای مثال گروه توانستند ضربان قلب کاربر را با استفاده از تغییرات بسیار جزیی و ظریف در رنگ پوست پیشانی اندازه‌گیری کنند. جیبو لیو، استاد علوم کامپیوتر در این‌باره گفت: «سیستم اطلاعات دیگری را که در تلفن وجود دارد – مثل مکان جغرافیایی کاربر‌ – نمی‌دزدد.»
محققان توانستند اطلاعات موجود در ویدیو را تحلیل کنند و اعداد کلیدی سلامت مثل ضربان قلب، تعداد پلک‌زدن، شعاع مردمک چشم و میزان حرکت سر را استخراج کنند.
همچنین این برنامه همزمان توئیت‌های‌شان، چیزی که می‌خوانند،با چه سرعتی صفحه را بالا و پایین می‌کنند، تعداد فشردن کلیدهای کیبورد و تعداد کلیک‌ها با موس را تحلیل کند.


لیو اشاره کرد: «با هر ورودی به طور مساوی برخورد نمی‌شود. برای مثال چیزی که یک کاربر توئیت می‌کند، نسبت به آنچه می‌خواند ارزش بیشتری دارد.
چون نوشته، به طور مستقیم آنچه را که کاربر حس می‌کند یا درباره‌اش فکر می‌کند برنامه ساخته شده توسط این محققان فعلا احساسات را صرفا مثبت یا منفی شناسایی می‌کند. لیو می‌گوید امیدوار است حساسیت مضاعفی به برنامه اضافه شود تا یاد بگیرد احساسات منفی را به صورت جزیی‌تر مثلا ناراحتی و خشم تعریف کند.
(منبع: msn)

معرفی ۳ اپلیکیشن موبایل برای تناسب اندام

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ