مرد ۳۰ ساله ۳۰۰ کیلویی کمک می‌خواهد

mojtaba
یک مرد ۳۰ ساله اهل شیلی که وزنش حدود ۳۰۰ کیلو است و در سال‌های اخیر با بیماری چاقی دست و پنجه نرم می‌کرده، تقاضای کمک کرده است.

یک مرد ۳۰ ساله اهل شیلی که وزنش حدود ۳۰۰ کیلو است و در سال‌های اخیر با بیماری چاقی دست و پنجه نرم می‌کرده، تقاضای کمک کرده است.
این مرد شیلیایی نگران است که در صورت درمان نشدن چاقی‌اش، جانش را از دست بدهد. این مرد چاق که حدوداً ۳۰۰ کیلو وزن دارد از خبرنگاران محلی تقاضای کمک کرده است. ایگناسیو گارسیا می‌گوید سال‌هاست از خانه بیرون نرفته، هم به خاطر مشکل وزنی و هم به دلیل اینکه توانایی پرداخت عمل جراحی ۸۵۰۰ دلاری را که می‌تواند زندگی او را نجات دهد، ندارد.
ایگناسیو گارسیا می‌گوید: «برای همیشه ممنون‌تان خواهم بود. امیدوارم بتوانیم از اینهمه نتایج مثبتی بگیریم و اینکه سیستم درمانی از من به شدت حمایت کند.»
اما مقامات رسمی بخش درمان به پدر ایگناسیوی ۳۰ ساله  گفته‌اند که او برای انجام عمل جراحی حداقل باید ۸۰ کیلو وزن کم کند.
ویدیویی درباره مرد ۳۰ ساله ۳۰۰ کیلویی

دکتر کاترین پزوا می‌گوید: «جراحی کار ساده‌ای نیست. ما باید ریسک فاکتورهای مختلف را تحلیل کنیم تا ببینیم چطور می‌توانیم بهبودش ببخشیم.»
دانیلا، خواهر گارسی امیدوار است مسوولان بهداشت و درمان شیلی هرچه زودتر به داد برادرشان برسند. 
افزایش وزن افراد اگر از مرزهای خطر عبور کند و موجب بروز بیماری چاقی شود؛ عملا موجب ظهور عوارض بیشماری در کلیه سیستم‌های بدن می‌شود.
مبتلایان به بیماری چاقی از آنجا که نمی‌توانند در دراز‌مدت با رعایت رژیم غذایی و ورزش لاغر شوند و به علت ضعف اراده و یا وابستگی روحی به پر خوری، عملا درمان اصلی بیماری چاقی را که همان رعایت رژیم غذایی و ورزش است، نمی‌توانند رعایت کنند؛ بنابراین کاندیدای جراحی‌های چاقی با هدف ایجاد زمینه‌ای مناسب برای لاغر شدن هستند.
(منبع: رویترز)

انواع چاقی و نحوه درمان آن‌ها

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ