درمان خانگی برای آکنه با سرکه سیب

mojtaba
یکی از اشکال شایع آکنه، جوش‌هایی است که گاهی روی صورت، یا دور و بر ناحیه‌هایی که تراکم غدد چربی زیر پوستی بالاست، زخم‌هایی به جا می‌گذارد.

یکی از اشکال شایع آکنه، جوش‌هایی است که گاهی روی صورت، یا دور و بر ناحیه‌هایی که تراکم غدد چربی زیر پوستی بالاست، زخم‌هایی به جا می‌گذارد. در قسمت اول یک دارو و درمان خانگی برای آکنه را معرفی کردیم. در اینجا دو درمان خانگی برای آکنه را از کتاب «دایره‌المعارف درمان خانگی» نوشته دکتر مایکل مورای مرور می‌کنیم.‌

درمان خانگی آکنه با آلوئه‌ورا
چه‌طور می‌توانید درباره‌ی پوست حرف بزنید و نامی از آلوئه‌ورا نبرید؟ عصاره‌ی این گیاه جادویی در همه‌ی انواع وسایل آرایشی بهداشتی نظیر صابون، کرم و شامپو استفاده می‌شود  و با افزایش محتوای آلوئه‌ورا، محصول را موثر می‌سازد، اگر آنقدر صبور هستید که آلوئه‌ورا را در حیاط پشتی خانه‌تان بکارید و رشدش را تماشا کنید، می‌توانید برگ آلوئه‌ورا را بچینید، از وسط بپیچید، تا به عصاره‌ای برسید که سرشار از مواد مغذی، مواد معدنی و ویتامین‌هاست و خاصیت درمانی دارد.


همچنین عصاره‌ و ژل آلوئه‌ورا در مغازه‌ها یا عطاری‌ها به قدر کفایت یافت می‌شود. تنها کاری که باید انجام بدهید این است که تیوبی را که محتوای ژل آلوئه‌وراست فشار دهید و ژل سرد را روی پوست بمالید. این یک درمان خانگی ساده‌ی دیگر برای آکنه است. آلوئه‌ورا باکتری‌های مضر را از بین می‌برد،‌روند رشد سلول‌های تازه را تقویت می‌کند، پوست را نرم و مرطوب می‌کند، باعث جوانه‌زدن مجدد بافت‌ها می‌شود و از همه مهم‌تر این کار را بدون کوچک‌ترین زخمی انجام می‌دهد.

دکتر مایکل مورای، نویسنده کتاب «دایره‌المعارف درمان خانگی»
سرکه سیب
به گفته دکتر مایکل مورای سرکه سیب یکی از درمان‌های محبوب خانگی برای آکنه و همچنین به طور کلی برای سلامت پوست است. سرکه سیب نه تنها در موارد بسیار به شکل موضعی استفاده می‌شود بلکه مصرف داخلی هم دارد. یکی از دلپذیرترین راه‌های مصرف سرکه سیب این است که آن را با عصاره‌ی یک پر لیمو که در آب رقیق شده، مخلوط کنید. این محلول خاصیت درمانی موثری برای آکنه و دیگر بیماری‌های پوستی دارد. اگر می خواهید از سرکه سیب روی پوست‌تان استفاده کنید محلول را غلیظ کنید و روی نواحی پوست که آکنه دارد بمالید. سرکه سیب مقدار زیادی اسید استیک دارد که خود خواص درمانی بسیاری دارد.


در کتاب‌ «دایره‌المعارف درمان خانگی» آمده که یکی از راه‌های مناسبی که می‌توانید از سرکه سیب روی پوست‌تان استفاده کنید این است که به خاطر تاثیرات خشک‌کنندگی که این مایع دارد خشک‌‌کنندگی همراه با عمل پوسته‌دادن خود پوست، آثار جای بافت‌های مرده را محو می‌کند و مقدار سبوم را که در پوست پیدا می‌شود کنترل می‌کند.

مطلب مرتبط:
درمان خانگی آکنه با برگ ریحان

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات

1394-06-06 - 10:11 پاسخ

ممنون