خواص درمانی سنجد که نمی‌دانستید

در بسیاری از متون ادبی از سنجد به عنوان نماد فرهیختگی و فرزانگی یاد شده است زیرا به باور درمانگران طب سنتی و شیوه‌های طبیعی درمانی سنجد بیشترین تاثیرگذاری را بر سلول‌های مغزی دارد و موجب تقویت آنها می‌‌شود.

در بسیاری از متون ادبی از سنجد به عنوان نماد فرهیختگی و فرزانگی یاد شده است زیرا به باور درمانگران طب سنتی و شیوه‌های طبیعی درمانی سنجد بیشترین تاثیرگذاری را بر سلول‌های مغزی دارد و موجب تقویت آنها می‌‌شود. به همین دلیل ما ایرانی‌ها از سنجد به‌عنوان یکی از فراموش‌‌نشدنی‌ترین سین‌های هفت‌سین استفاده می‌کنیم و بر این باوریم که قرار دادن آن کنار دیگر سین‌های هفت‌سین موجب تقویت حافظه، تقویت مغز و افزایش یادگیری اعضای خانواده می‌شود.

الو دکتر در این باره می‌گوید:

مصرف سنجد 10 دانه در روز موجب پاکسازی دستگاه گوارش به‌ویژه معده و روده‌ها می‌شود. 

مصرف دمنوش یا جوشانده برگ سنجد تاثیر بسیار زیادی در کاهش اختلالات کبدی و حتی درمان آنها دارد.

به گفته درمانگران طب سنتی استفاده از ترکیب برابر پودر سنجد با سویای بوداده و مخلوط کردن یک قاشق از آن با یک لیوان شیر و یک قاشق عسل بهترین دارو برای درمان نرمی و پوکی استخوان است.

جوشاندن برگ درخت سنجد درون روغن زیتون و ماساژ آن بر استخوان‌ها و مفاصل موجب کاهش دردهای ناشی از ورم و التهاب مفاصل می‌شود.

گنجاندن سنجد در برنامه غذایی کودکان به گونه‌ای که کودک روزانه 15 تا 20 دانه سنجد را به خوبی بجود موجب تقویت اسکلت‌بندی و مفاصل او می‌شود.

در صورتی که برگ‌های سنجد را در روغن زیتون بجوشانید تا برگ‌ها نرم و له شوند و از این روغن برای ماساژ سر استفاده کنید، موجب تقویت موها و افزایش رشد تارهای مو می‌شوید.

مطلب مرتبط: 
خاصیت اعجاب گونه هسته انگور که نمی دانید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
زهرا

زهرا

1396-03-06 - 19:19 پاسخ

سلام من از قدم ناراظیم قدم 150 است میشه یه غذایی دارویی بگین

admin

admin

1396-03-06 - 19:19

مخاطب گرامی سایت الودکتر سلام

خانم ها بعد از بلوغ بین 3 تا 8 سانت بیشتر افزایش قد نخواهند داشت.

هما دارینی کارشناس تغذیه

nazanin

nazanin

1394-07-17 - 16:13 پاسخ

سلام خسته نباشیدآیا پوست سنجد هم خوبه؟یعنى سنجد و باپوست بخوریم ضرر نداره؟؟لطفا بم ایمیل بزنید.