۹ باور غلط درباره رژیم غذایی – بخش اول

maryam01
این که حواسمان به رژیم غذایی‌مان بوده و مراقب باشیم که فعالیت‌‌های نامناسب نداشته باشیم واقعا خوب است. با این حال داشتن اطلاعات غلط و نادرست درباره غذاهای سالم و مغذی می‌تواند آسیب بیشتری وارد کند.

این که حواسمان به رژیم غذایی‌مان بوده و مراقب باشیم که فعالیت‌‌های نامناسب نداشته باشیم واقعا خوب است. با این حال داشتن اطلاعات غلط و نادرست درباره غذاهای سالم و مغذی می‌تواند آسیب بیشتری وارد کند. با هم به ۹ نمونه از باورهای غذایی غلطی که ممکن است داشته باشید می‌پردازیم:
باور غلط: خوردن تخم‌مرغ باعث افزایش کلسترول می‌شود، بنابراین نباید خورد
باور درست: تخم‌ها برای سلامتی بسیار مفید هستند. خوردن روزی یک تخم مرغ می‌تواند مواد مغذی فراوانی مانند روی، پروتئین، ویتامین A‌، B  و D‌، کلسیم، آهن، فسفر کلئین و لوتئین را برای بدن‌تان فراهم ‌کند.
باور غلط: غذای رستوران‌ها اصلاً سالم نیست
باور درست: سفارش درست بدهید و غذای سالم بخورید، ماهی و مرغ تنوری و یا کباب شده، ماموس‌های بخارپز، و شیش کباب سفارش دهید. آب زیاد بنوشید تا همیشه بدن‌تان آب داشته باشد.
باور غلط: اگر قبل و بعد از ورزش غذا بخورید، تمرین‌تان هیچ فایده‌ای نخواهد داشت
باور درست: خوردن بسیار مهم است هم قبل و هم بعد از ورزش. چون آنچه پیش از تمرین می‌خورید باعث می‌شود که در طول تمرین آن را بسوزانید و ماهیچه‌هایتان ورزیده شود. و آنچه بعد از تمرین می‌خورید به بهبود و ترمیم وضعیت بدن کمک می‌کند.
باور غلط: اگر فشارخون بالا دارید فقط باید غذاهای بدون مزه بخورید
باور درست: اگر فشار خون هم دارید می‌توانید غذاهای مزه‌دار بخورید به شرطی که میزان مصرف نمک را در نظر داشته و بدون وارد کردن اضطراب زیاد به خود، زندگی با نشاطی داشته باشید.
باور غلط: نوشیدن چیزی حین غذا خوردن باعث هضم سریع‌تر غذا می‌شود
باور درست: مایعات پیش از آن‌که غذا تمام آنزیم‌های گوارشی را از بین ببرد به روده می‌رسند و جلوی هضم غذا را می‌گیرند.
(منبع: healthcare)

۹ باور غلط درباره رژیم غذایی – بخش دوم

مطلب مرتبط:
۴ باور غلط درباره چین ‌و چروک صورت

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ