۹ باور غلط درباره رژیم غذایی – بخش دوم

maryam01
در بخش قبل دیدیم که پنج باور نادرست غذایی چیست و چطور می‌تواند بر سلامت شما تأثیر بگذارد. حالا چهار باور غلط دیگر را با هم بررسی می‌کنیم:

در بخش قبل دیدیم که پنج باور نادرست غذایی چیست و چطور می‌تواند بر سلامت شما تأثیر بگذارد. حالا چهار باور غلط دیگر را با هم بررسی می‌کنیم:
باور غلط: اگر می‌خواهید وزن کم کنید باید گرسنگی بکشید
باور درست: وقتی در حال وزن‌کم‌کردن هستید درست غذاخوردن مهم‌تر از اصلاً غذا نخوردن است. مواد خوراکی‌ای مصرف کنید که باعث کم کردن اشتها و بالا بردن متابولیسم بدن می‌شود. به وعده‌های غذایی‌تان فلفل اضافه کنید چرا که حتی تا ساعت‌ها پس از صرف غذا به سوزاندن انرژی در بدن کمک می‌کند.
باور غلط: برنج برای سلامتی مضر است
باور درست: برنج برای افرادی که دوست دارند وزن زیاد کنند بسیار خوب است. هم‌چنین لازم نیست آن را از وعده‌ی غذایی‌تان حذف کنید، می‌توانید آن را دوبار در هفته بخورید. ایده‌ی بسیار خوبی‌ است که آن را برای ناهار مصرف کنید، بدین ترتیب بدن می‌تواند از کربوهیدرات موجود در آن استفاده کرده و آن را به انرژی تبدیل کند.
باور غلط:استفاده از روغن زیتون برای پخت و پز بسیار عالی‌ است
باور درست: مصرف روغن زیتون یا روغن زیتون ویژه و مرغوب همیشه خوب نیست. به این دلیل که در دمایی که شروع به سوختن می‌کند، مواد شیمیایی مضری تولید می‌کند. یعنی اگر برای سرخ‌کردن از آن استفاده می‌کنید، بعد از سوختن مواد مغذی خود را از دست می‌دهد.
باور غلط: رژیم غذایی حاوی پروتئین بالا برای همه یک رژیم ایده‌آل است
باور درست: غذایی که پروتئین زیادی دارد برایتان مفید است اگر در حال کاهش وزن باشید؛ البته در برنامه‌های رژیمی طولانی‌مدت پیشنهاد نمی‌شود.
(منبع: healthcare)

۹ باور غلط درباره رژیم غذایی – بخش اول

مطلب مرتبط:
۴ باور غلط درباره چین ‌و چروک صورت

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ