چرا زوج‌های جوان بعد از زایمان رابطه جنسی ندارند؟

mojtaba
آیا واقعا درست است که بچه‌ی تازه به‌دنیا‌آمده می‌تواند صمیمیت میان زوج‌ها را از بین برده و بر زندگی زناشویی تأثیر بگذارد؟ پاسخ محققان به این سوال را می‌توانید در این مطلب بخوانید.

الو دکتر- آیا واقعا درست است که بچه‌ی تازه به‌دنیا‌آمده میتواند صمیمیت میان زوج‌ها را از بین برده و بر زندگی زناشویی تأثیر بگذارد؟
یک محقق گفته که پدیده‌ای به نام «بچه‌لرزه» وجود دارد که در آن رابطه و یا زندگی زناشویی به خاطر تغییراتی بزرگ دستخوش اتفاقاتی می‌شود که می‌تواند در چارچوب نداشتن رابطه جنسی بعد از تولد بچه، پدر و مادر را از هم دور کند.
آیا واقعا بعد از تولد بچه، رابطه‌‌ی جنسی در کار نخواهد بود؟
تحقیقی نشان می‌دهد که نزدیک به دو‌سوم زوج‌هایی که تازه پدر و مادر شده‌اند نگران رابطه‌شان بوده‌اند. بارزترین دلیل نگرانی، وظایف جدید آنها (وظیفه‌ی نان‌آوری و یا در خانه ماندن مادر)، بی‌توجهی و عدم وجود رابطه‌ی عاشقانه‌ بوده است.
بچه‌لرزه
پدر و مادر شدن می‌تواند رابطه را تحت فشار زیادی قرار داده، به طوری که هر یک از زوجین سعی می‌کند خود را با وظیفه‌ی جدیدش وفق دهد. برای بعضی‌ها این می‌تواند شبیه یک زمین‌لرزه‌ی جزئی باشد. اغلب یکی از زوج‌ها ممکن است خانه‌نشین شده و این می‌تواند به منزوی‌شدن او بینجامد.
سخت گرفتن کارهای ساده
کارهای ساده‌ای مثل تقسیم کارها و وظایف یا شستن رخت‌چرک‌ها چندان ساده به نظر نمی‌آید. همین چیزهای کوچک است که می‌تواند اعصاب زوج‌ها را به هم بریزد. بعد مسائل بزرگتری مثل احساس هویت، شیوه‌های تربیتی و افسردگی حاصل از تنهایی می‌تواند بر روی رابطه تأثیر بگذارد.
دلایلی که رابطه جنسی بعد از تولد کودک دشوار می‌شود
افسردگی، غصه و تصویر بدن
برخی از مادران چندان اعتماد به نفسی درباره وضعیت بدن خود حین بارداری و پس از زایمان ندارند. احساس داشتن جذابیت جنسی و تناسب اندام آخرین اولویت در ذهن آن‌هاست. مرد باید نسبت به این مسئله در زن حساس‌تر باشد و توجه بیشتری نشان دهد.
هورمون‌ها، خستگی و شیردهی
پدر و مادرهای جدید خود را از پا درمی‌آورند و شب‌ها بی‌خوابی می‌کشند؛ بعد از تولد بچه، ‌هورمون‌های زن کارکرد سابق را نخواهند داشت، بنابراین میزان ترشحات کم و با کمبود مواجه می‌شود.
(منبع:‌bump)

مطالب مرتبط:
چه غذاهایی رابطه جنسی را بهتر می‌کند؟
بهترین زمان ها برای رابطه جنسی زوجین

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
قاسم

قاسم

1394-06-21 - 09:51 پاسخ

خسته نباشید خواستم ببینم که جنوب شدن در خواب ربطی به اسپرمها داردیان ودر اینده مشگلی پیش نمیاد واسه ی بچه دار شدن ممنون

admin

admin

1394-06-21 - 09:51

کاربر گرامی آقای قاسم :


جهت دریافت مشاوره تلفنی از پزشکان وبسایت الو دکتر می توانید

روزهای : شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 الی 21 ازطریق تلفن ثابت با شماره تلفن  9099071353 تماس بگیرید

پزشکان وبسایت الو دکتر آماده پاسخگویی به سوالات شما میباشند .