درمان‌ خانگی حلقه‌‌ دور چشم با سیب‌زمینی و خیار

mojtaba
حلقه‌های زیر چشم می‌توانند ریشه ژنتیکی داشته باشند. استرس و کم‌خوابی هم می‌تواند عامل ایجاد آن باشد. آلرژی، فشار خون بالا یا حتا مصرف الکل می‌تواند در به وجود آمدن این حلقه‌ها نقش داشته باشد.

پوست زیرچشم‌‌ها نازک‌تر و لطیف‌تر از هر جای دیگر صورت است. این بخش از پوست عاری از غدد چربی است. این غدد وظیفه ترشح روغن طبیعی در پوست را برعهده دارد و به همین دلیل است که پوست زیر چشم به اندازه‌ی پوست دیگر نقاط بدن انعطاف‌پذیر نیست و لطیف‌تر است.
اگرچه حلقه‌ دور چشم بیشتر در آدم بزرگ‌ها ایجاد می‌شود اما گاهی در بچه‌ها هم این عارضه دیده می‌شود.

علت حلقه‌های دور چشم
حلقه‌های زیر چشم می‌توانند ریشه ژنتیکی داشته باشند. اغلب نشانه‌ی بیماری است که نتیجه‌ی کمبود یا فقدان یکی از فاکتورهای مورد نیاز بدن است. استرس و کم‌خوابی هم می‌تواند عامل ایجاد آن باشد. آلرژی، فشار خون بالا یا حتا مصرف الکل می‌تواند در به وجود آمدن این حلقه‌ها نقش داشته باشد. گاهی حاملگی و عفونت سینوسی نیز باعث ایجاد حلقه‌های دور چشم می‌شود. جوش، خارش و سوزش هم می‌تواند علت به وجود آمدن این عارضه باشد.


دکتر مایکل مورای
انواع حلقه زیر چشم
حلقه‌های تیره
حلقه‌های تیره نتیجه‌ی افزایش ملانین، رنگدانه‌هایی است که به پوست رنگ تیره می‌دهند.
پف زیر چشم
حلقه‌های زیرچشم انواع مختلفی دارد، اما عموماً مقصود مردم پفی است که زیر چشم‌های‌شان ایجاد می‌شود. 

درمان خانگی برای حلقه‌های دور چشم
کمپرس آب یخ
دکتر مایکل مورای، متخصص درمان خانگی می‌گود برای درمان حلقه دور چشم، هر روز از کمپرس آب یخ استفاده کنید. یک حوله‌ی صورت تمیز را در آب یخ فرو کنید، آن را بچلانید، چشم‌های‌تان را ببندید و حوله را روی چشمان‌تان بگذارید. هر وقت آب به اندازه‌ی کافی سرد نبود، تغییر بدهید. این کار، حلقه‌های زیر چشمان‌تان را کاهش می‌دهد. ۱۵ دقیقه از این درمان استفاده کنید. بیش از حد این کار را نکنید.
شیر سرد
شیر به طور طبیعی تمیزکننده است و پوست را تغذیه می‌کند. شیر سرد را هر روز روی پلک‌ها و چشمان‌تان بمالید. بعد از ۱۵ دقیقه چشمان‌تان را بشویید. این باعث بهبود حلقه‌های دور چشم‌تان می‌شود.
درمان حلقه دور چشم با خیار
عصاره‌ی خیار، بسیار شفابخش و یک درمان خانگی معمول است. باید روزانه دو بار آن را به چشمان‌تان بمالید و بعد بشویید. بهترین راه این است که با چلاندن خیار، عصاره‌اش را بگیرید، اما یک راه ساده‌تر هم هست، برش‌های نازک خیار را به مدت ۱۵ دقیقه روی چشمان‌تان بگذارید.
سیب‌زمینی و خیار
برای درمان پف زیر چشم، عصاره‌ی خیار و سیب‌زمینی خام را به نسبت مساوی مخلوط کرده و همانطور که در بالا اشاره شد، از آن استفاده کنید.


درمان با خیار و لیمو
عصاره خیار را با عصاره‌ی لیمو مخلوط کنید و ۱۵ دقیقه روی چشم‌تان بریزید. لیمو عامل سفیدکننده‌ی خیلی خوبی است. صورت‌تان را بشویید و آرام آن را خشک کنید.
حلقه دور چشم و گوجه
هر خانه‌دار در آشپزخانه‌اش گوجه دارد. گوجه برای از بین بردن حلقه‌های دور چشم، مفید وقابل استفاده است. عصاره‌ی گوجه‌ رنگ پوست را روشن می‌کند.
زردچوبه هم موثر است
برای حلقه‌های تیره دور چشم از زردچوبه و عصاره آناناس استفاده کنید. از این دو خمیری درست کنید و بر بخشی از پوست که رنگش تیر شده بمالید. بگذارید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه همانطور بماند و بعد بشویید.

مطالب مرتبط:
درمان خانگی حلقه دور چشم با نعناع، روغن بادام و خواب
پف دور چشم را چگونه از بین ببریم؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
نوشین

نوشین

1394-11-13 - 09:29 پاسخ

ممنون از اطلاع رسانیتون ببخشید لطف کنید در مورد لکه قهوه ای روی گونه توضیح دهید که چگونه برطرف شود ممنون میشم

admin

admin

1394-11-13 - 09:29

جهت دریافت مشاوره تلفنی از پزشکان وبسایت الو دکتر می توانید
روزهای : شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 الی 21 ازطریق تلفن ثابت با شماره تلفن 9099071353 تماس بگیرید