درمان خانگی آکنه با نمک فرنگی اصل

mojtaba
الودکتر- آکنه، بی تردید یکی از مشکلاتی است که اکثریت قریب به اتفاق مردم با آن درگیرند. دکتر مایکل مورای، متخصص درمان خانگی در کتاب «دایره المعارف درمان خانگی» راهکارهای زیادی برای درمان آکنه ارایه کرده که در اینجا به دو مورد اشاره می‌کنیم.

آکنه، بی‌تردید یکی از مشکلاتی است که اکثریت قریب به اتفاق مردم با آن درگیرند. دکتر مایکل مورای، متخصص درمان خانگی در کتاب «دایره المعارف درمان خانگی» راهکارهای زیادی برای درمان آکنه ارایه کرده که در اینجا به دو مورد اشاره می‌کنیم.

دکتر مایکل مورای

نمک فرنگی اصل
منیزیم سولفات که بیشتر با نام نمک فرنگی اصل شناخته می‌شود به خاطر خواص شفابخش‌اش از قدیم برای بسیاری اهداف پزشکی استفاده شده است. منیزیم معدنی برای عملکرد مناسب سیستم‌ها در بدن انسان‌ حیاتی است. پوست انسان به راحتی توانایی جذب منیزیم را دارد. به همین دلیل به کسانی که در جذب این ماده معدنی از طریق غذا مشکل دارند توصیه می‌شود که حمام نمک فرنگی اصل بگیرند تا منیزیم از طریق پوست بدن‌شان جذب شود. جدای از اینکه از نمک فرنگی اصل برای مدیریت انسولین و دردهای عضلانی استفاده می‌شود، به خاطر خواص ضدالتهابی‌اش برای درمان بعضی مشکلات پوستی نیز به کار می‌رود.

کمبود منیزیم، مساله‌ای بسیار شایع است. اکثر افراد به طور متوسط ۳۰۰ میلی‌گرم منیزیم در روز مصرف می‌کنند در حالی که مصرف روزانه به طور متوسط ۴۰۰ میلی‌گرم توصیه می‌شود. با این کمبود منیزیم احتمال اینکه پوست در معرض بیماری قرار بگیرد خیلی بالاست.  بنابراین استفاده از منیزیم سولفات یا نمک فرنگی اصل، یکی از داروهای خانگی مفید برای آکنه است. و استعمالش هم خیلی ساده است. تنها کاری که باید بکنید این است که یک قاشق نمک فرنگی اصل را به مایع تمیزکننده‌ای که برای شستن صورت استفاده می‌کنید، اضافه کنید و مایع را روی محل آکنه‌ها ماساژ دهید. بعد می‌توانید صورت‌تان را بشویید و با یک تکه پارچه تمیز خشکش کنید.

درمان آکنه با جوش شیرین
جوش شیرین نام عمومی سدیم بی‌کربنات است، و معمولاً در پختن غذا استفاده می‌شود. جوش شیرین یکی از داروهای خانگی مفید برای آکنه است. جوش شیرین را در آب تمیز بریزید و یک خمیر درست کنید. پس از این‌که محل آکنه را با یک صابون خوب شستید، خمیر به دست آمده را رویش بریزید.

مطلب مرتبط:
درمان خانگی برای آکنه با سرکه سیب
درمان خانگی آکنه با برگ ریحان

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ