پپ گواردیولا: کفش ورزشی مناسب چه ویژگی‌هایی دارد؟

mojtaba
من پپ گواردیولا، مربی سابق بارسلونا و مربی فعلی بایرن مونیخ می‌خواهم تجربیاتم را در ورزش با زبان ساده در اختیارتان بگذارم. پس بجنبید.

همه که قرار نیست فوتبالیست شوند. اما همه فوتبالیست‌ها باید دونده‌های خوبی باشند. ارزش ورزش خیلی بیشتر از پاس‌های متعدد بازیکنان در مستطیل سبز است. من پپ گواردیولا، مربی سابق بارسلونا و مربی فعلی بایرن مونیخ می‌خواهم تجربیاتم را در ورزش با زبان ساده در اختیارتان بگذارم. پس بجنبید.
گام اول: کفش مناسب انتخاب کنید
کفش‌های مناسب دویدن ممکن است گران باشد. اما یک جفت کفش ورزشی خوب می‌تواند تجربه دویدن را برایتان شیرین کند، چون پاهایتان را در سلامت و بدون درد حفظ می‌کند. هر دونده‌ای گام مخصوص خودش را دارد و به شیوه خودش گام‌هایش را حین دویدن روی زمین می‌گذارد و طبیعتاً کفش ورزشی‌اش باید مطابق با این فاکتورها باشد. یک فروشگاه لوازم ورزشی خوب باید گام برداشتن‌تان را حین دویدن ببیند و براساس آن کفش مناسبی را در اختیارتان بگذارد. اینکه با یک جفت کفش به خانه برگردید تا دویدن را آغاز کنید حس فوق‌العاده‌ای دارد، می‌دانم.
عوارض استفاده از کفش‌های ورزشی بی‌کیفیت و ارزان
کفش‌های ورزشی ارزان که از نظر بیومکانیک ساختار مناسبی ندارند و برای فعالیت‌های مخصوص طراحی نشده‌اند به طور بالقوه‌ای می‌توانند بی‌تعادلی در اندام‌های تحتانی را ایجاد کند که سبب آسیب به پشت و کمر می‌شود. کفش‌های تنیس طوری طراحی شده‌اند که طرفین پا را به خوبی حمایت کنند نه جلو و پشت پاها را، در حالی که کفش‌های مخصوص دویدن جلو و عقب پاها را به خوبی حمایت می‌کند. کفش نامناسب ورزشی باعث چرخش مچ پا و آسیب آن می‌شود.
پوشیدن کفش ورزشی مناسب سلامت مغز شما را تهم ضمین می‌کند. تحقیقات نشان داده که ورزش‌های ایروبیک باعث افزایش شکل‌گیری سلول‌های جدید در ناحیه خاطرات مغز می‌شود. تنها ۱۵ دقیقه ورزش، دو بار در هفته می‌تواند به نفع سلامت مغز شما و عملکرد آن باشد. 

(منبع: celebhealth)

مطلب مرتبط:
۱۰ اشتباه تمرینی که باعث می شود زود پیر شوید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ