درمان خانگی میگرن با روغن نعناع و اوکایپتوس

mojtaba
میگرن، سردردی شدید و رنج‌آور است. این بیماری اختلال پیچیده‌ای است که مغز و رگ‌های دور مغز و سر را درگیر می‌کند.

میگرن، سردردی شدید و رنج‌آور است. این بیماری اختلال پیچیده‌ای است که مغز و رگ‌های دور مغز و سر را درگیر می‌کند. سردردهای میگرنی نتیجه بزرگ شدن رگ‌ها و آزادشدن مواد شیمیایی از فیبرهای عصبی است که باعث التهاب درد و بزرگ ‌شدن شریان می‌شود.
اساساً میگرن به خاطر تغییر در قطر رگ‌های خونی سر اتفاق می‌افتد. ابتدا رگ‌ها منقبض می‌شود و بعد وقتی گشاد می‌شود، درد آغاز می‌شود.
میگرن همچنین نتیجه‌ی عدم توازن در هورمون تنظیم‌کننده‌ی خلق و خو به نام سروتونین است. ‌هورمون‌ها نقش زیادی در تشدید سردردهای میگرنی ایفا می‌کنند. به این دلیل است که زنان بیش از مردان و اکثراً در قبل، در جریان و بعد از عادت ماهانه، سردرد میگرنی را تجربه می‌کنند. یکی از دلایلش ارتباط هورمون استروژن و میگرن است. دکتر مایکل مورای، نویسنده کتاب «دایره المعارف درمان خانگی» چند درمان خانگی موثر برای میگرن توصیه کرده است.

دکتر مایکل مورای

درمان‌های خانگی


روغن نعناع
نعناع به خاطر آرامبخشی و کرخت‌کنندگی‌اش معروف است. این خواص باعث می‌شود که برای افرادی که از میگرن رنج می‌برند مفید باشد. روغن نعناع را روی پیشانی و شقیقه به آرامی بمالید تا از شر سردرد رها شوید.

روغن اوکالیپتوس
این روغن ذخیره اکسیِژن خون را افزایش می‌دهد و همین‌طور باعث می‌شود مواد مغذی هم به خوبی به سلول‌ها برسد. روغن اوکالیپتوسی التهاب را فرومی‌نشاند و به توقف سردرد کمک می‌کند. چند قطره از روغن اوکالیپتوس را به آرامی روی پیشانی، دماغ و شقیقه‌ها بمالید. این یک مسکن طبیعی است.

نقش مهم منیزیم
ثابت شده که در جریان حمله‌ی میگرنی، سطح منیزیم در مغز پایین است. کمبود منیزیم نقش مهمی در میگرن دوران عادت ماهانه ایفا می‌کند.‌ منیزیم، جذب کلسیم را هم تسهیل می‌کند.
سبزیجات برگ‌دار، مغز بادام، غلات، ادویه‌ها و اسفناج منبع غنی منیزیم است.
در برنامه غذایی‌تان، غذاهایی را که منیزیم فراوانی دارند بگنجانید.

مطلب مرتبط:
درمان خانگی سردرد با شیر گرم و پودر دارچین

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
مهری

مهری

1394-12-03 - 08:44 پاسخ

بسیار خوب،با تشکر.