مراقبت از قلب دوم با سنگ پای قزوین و ناخن‌گیر

maryam01
هر کجای جهان که بخواهید بروید این پاهایتان است که شما را حرکت می‌دهد٬ به شما کمک می‌کند که در طول روز بایستید، و شما را روی زمین نگه می‌دارد. پا را قلب دوم انسان نامیده‌اند.

هر کجای جهان که بخواهید بروید این پاهایتان است که شما را حرکت می‌دهد٬ به شما کمک می‌کند که در طول روز بایستید، و شما را روی زمین نگه می‌دارد. پا را قلب دوم انسان نامیده‌اند. این ۶ تمهید کمک می‌کند تا پاهایتان را در وضعیتی فوق‌العاده نگه دارید.
۱- چروک‌های پا را صاف کنید
استفاده از سنگ پا یا سوهان پا را برای ساییدن پاشنه‌ی مرطوب و پینه‌ی پا به یک عادت تبدیل کنید. انجام این کار باعث می‌شود که پاهایتان در کفش‌های ته‌باز وضعیت خوبی داشته باشد. نخست پاهایتان را در آب خیس کرده و یا در حمام حدود ۱۰ الی ۱۵ دقیقه زیر دوش بشویید تا پوستش نرم شود. بعد با ملایمت پوست ضخیم‌شده را با سنگ‌پا بسابید.
۲- مرطوب‌سازی
اگر پاشنه‌ی پایتان بسیار خشک و ترک‌ترک است، برای درمان پیش یک متخصص پوست بروید. اگر تشخیص دادندکه مشکل خاصی نیست، محصولات مرطوب‌کننده‌ی بسیاری وجود دارد که می‌توانید برای بهبودش استفاده کنید.
نخست باید از بالشتک‌‌های طبی برای پاشنه استفاده کنید -که به نسخه نیاز ندارد- تا وقتی راه می‌روید پینه‌هایتان را نرم کند. بعد از این‌که پینه‌ها پوسته‌پوسته شد٬ از یک کرم قوی برای مرطوب کردن آن قسمت از پوست استفاده کنید.
۳- با قارچ‌ها مبارزه کنید
درمان‌های دارویی بدون نسخه‌ی فراوانی برای مبارزه با قارچ وجود دارد—مثل روغن‌ها، کرم‌ها، لوسیون‌ها، مایعات، پودرهای اسپری و مایعات اسپری. این محصولات بر روی پای نرم ورزشکارری به خوبی جواب می‌دهد و احتمالاً بر روی انواع قارچ‌های ناخن پا که درمان‌شان سخت است، تاثیر چندانی ندارند.
۴- از لوسیون ضدآفتاب استفاده کنید
قسمت بالای پایتان را لوسیون ضدآفتاب بمالید. خصوصا وقتی جایی پابرهنه هستید یا صندل می‌پوشید از لوسیون‌هایی که SPF (مواد ضد آفتاب) آنها حداقل ۳۰ است، استفاده کنید.
۵- محافظی برای پا
ایستادن برای مدت طولانی باعث می‌شود پایتان درد بگیرد. داشتن کفی در کفش باعث راحتی بیشتر کفش می‌شود.
۶- ناخن پایتان را فراموش نکنید
بریده‌های پوستی نامناسب و زشت پا می‌تواند به ریشه‌ی ناخن رسیده و باعث شود که ناخن در گوشت پا فرو رود. حواس‌تان باشد که متخصص پوست با ملایمت کوتیکول‌ها را به عقب براند نه این‌که آن‌ها را ببرد، چرا که این کار ممکن است به عفونت بینجامد.

(منبع: webmd)

مطلب مرتبط:
جراحی کودکی که با سه پا متولد شد+ویدیو

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ