چگونه در فروشگاه‌ها نان‌های سالم‌تر را انتخاب کنیم

maryam01
کره‌ی بادام زمینی و ژله٬ بوقلمون و پنیر٬ گوشت برشته با ترب کوهی- وقتی بخواهید ساندویچی بخورید تمام این گزینه‌ها را دارید. اما با وجود صدها مدل نان بسته‌بندی شده در فروشگاه٬ پیدا کردن یک برش نان سالم مثل یک چالش است.

کره‌ی بادام زمینی و ژله، بوقلمون و پنیر، گوشت برشته با ترب کوهی- وقتی بخواهید ساندویچی بخورید تمام این گزینه‌ها را دارید. اما با وجود صدها مدل نان بسته‌بندی شده در فروشگاه، پیدا کردن یک برش نان سالم مثل یک چالش است. در اینجا به چند روش برای راهنمایی شما جهت انتخاب نان سالم‌تر اشاره می‌کنیم.
۱- مراقب نان‌هایی باشید که رویش نوشته نشده: ۱۰۰ درصد
احتمالا شنیده‌اید که می‌گویند غلات سبوس‌دار، ویتامین و مواد معدنی بیشتر و مواد مغذی مهم‌تری نسبت به غلات کامل دارد. متأسفانه باید گفت از آنجایی که هیچ  نظارتی بر روی اتیکت غلات سبوس‌دار وجود ندارد، تولیدکنندگان نان با کلماتی مبنی بر سالم بودن نان بر روی بسته‌بندی‌شان مشتری را گول می‌زنند، و در اکثر اوقات مقدار کمی از گندم سبوس‌دار را با آرد همه‌کاره (خانواده) قاطی می‌کنند.
۲- به دنبال نان‌هایی باشید که روی اتیکت غذایی‌اش نسبت کربوهیدرات به فیبر ۱۰ به ۱ باشد
به ازای هر ۱۰ گرم کربوهیدرات در هر پرس، باید حداقل ۱ گرم فیبر وجود داشته باشد، اگر در یک برش از نان ۳۰ گرم کربوهیدرات موجود باشد، آن برش باید حداقل ۳ گرم فیبر داشته باشد.
۳- نان‌هایی با قند کم و ترجیحا بدون قند انتخاب کنید
قبلاً نان‌های سنتی خانگی قند نداشتند اما در حال حاضر برای آن‌که نان کمی حالت مرطوب داشته باشد، به نان‌های بسته‌بندی قند اضافه می‌کنند و آن را کمی نرم و شیرین می‌کنند.
۴- از تمامی نان‌هایی که چربی‌های غیراشباعی دارند خودداری کنید
غلات سبوس‌دار دارای چربی‌های سالمی است اما بعضی از تولید‌کنندگان نان هم‌چنان چربی‌های غیراشباعی در قالب روغن‌های هیدروژنه شده به آن می‌افزایند. چربی‌های غیراشباعی با بالا رفتن کلسترول LDL ‌و افزایش میزان تری‌گلیسیرید ارتباط مستقیم دارد.
(منبع: health)

مطلب مرتبط:
آیا مصرف نان سیر به عنوان پیش غذا در افزایش وزن افراد لاغر موثر است؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ