دانستنی‌های جنسی زنان که مردان باید بدانند

مهرناز زاوه
الودکتر-ارضای جنسی زنان مساله‌ای است که کمتر در مورد آن صحبت می‌شود و شاید به همین دلیل است که باورهای نادرستی در مورد آن وجود دارد و همین باورهای نادرست گاهی باعث بروز ناراحتی، رنجش و اختلاف میان زوج‌ها می‌شود.

ارضای جنسی زنان مساله‌ای است که کمتر در مورد آن صحبت می‌شود و شاید به همین دلیل است که باورهای نادرستی در مورد آن وجود دارد و همین باورهای نادرست گاهی باعث بروز ناراحتی، رنجش و اختلاف میان زوج‌ها می‌شود. در این مطلب به برخی از باورهای رایج نادرست در این زمینه اشاره می‌کنیم.
۱- زنانی که به ارضای جنسی نمی‌رسند، سرد‌ مزاج‌اند!
این باور اشتباه است. این باور که زنانی که به ارضای جنسی نمی‌رسند سرد مزاج هستند، احتمالا از تئوری فروید اقتباس شده که معتقد بود فقط زنانی که ارضای جنسی واژنی دارند، از سلامت جنسی برخوردارند و ارضا شدن از طریق تحریک ناحیه کلیتوریس نشانه وجود یک اختلال اعصاب و روان است. امروزه این باور کاملا رد شده است. زنی که از تحریک ناحیه کلیتوریس به ارضای جنسی می‌رسد، به طور حتم نوعی از ارضای جنسی را تجربه کرده، و اصلا سرد مزاج نیست. به زنانی که به ارضای جنسی نمی‌رسند اما میل به برقراری رابطه زناشویی دارند نیز در اصطلاح طبی سردمزاج نمی‌گویند.
۲- زنان یا به ارضای جنسی واژینال می‌رسند یا به ارضای جنسی ناحیه کلیتوریس!
این باور اشتباه است. نباید زنان را به دو گروه تقسیم کرد. اگر چه بیشتر زنان ارضای جنسی ناحیه کلیتوریس را تجربه می‌کنند و اندکی ارضای جنسی واژینال، ولی زنانی هم هستند که تجربه رسیدن به هر دوی آنها را دارند.
۳- برخی زنان هرگز به ارضای جنسی نمی‌رسند!
این باور اشتباه است. ممکن است زنی در ۳۰ سالگی ارضای جنسی را تجربه نکرده باشد اما در ۳۲ سالگی به آن برسد. گاهی نیز زنی با همسر اول خود هرگز به ارضای جنسی نمی‌رسد اما در ازدواج دوم این حس را تجربه می‌کند زیرا رسیدن زن به ارضای جنسی تا حد زیادی به رفتار مرد و تصویرهای ذهنی که او خلق می‌کند، بستگی دارد.
۴- زنان از رابطه زناشویی لذت نمی‌برند!
اشتباه است. لذت از برقراری رابطه زناشویی مساله‌ای مجزا از رسیدن به ارضای جنسی است.
۵- برای یک رابطه زناشویی موفق حتما باید به ارضای جنسی رسید!
این باور نیز اشتباه است. بعد از تحولات قرن بیستم، تا مدت‌ها به ارضای جنسی رسیدن زنان مورد بحث بود و بسیاری از زنانی که به این نقطه لذت جنسی نمی‌رسیدند، سرد‌مزاج تلقی می‌شدند. مردان نیز گاهی از اینکه نمی‌توانستند همسرشان را ارضا کنند، احساس ناتوانی می‌کردند. این موضوع در آن زمان باعث شد زندگی‌های مشترک زیادی از هم پاشیده شود زیرا زنان این مساله را به ناتوانی مرد و مردان آن را به سردمزاجی زن ربط می‌دادند اما واقعیت این است که لذت جنسی برای زن مهم است و نرسیدن به ارضای جنسی مانع این حس نیست.
۶- وانمود‌کردن به ارضای جنسی برای دوام زندگی مشترک خوب است!
این باور اشتباه است. برخی زنان تلاش می‌کنند که وانمود کنند به ارضای جنسی رسیده‌اند تا رابطه‌شان با همسرشان بهتر شود در حالی‌که این کار به رابطه زناشویی صدمه می‌زند و از رسیدن زن به ارضای جنسی جلوگیری می‌کند. از سوی دیگر، دروغگویی زوج‌ها را از هم دور می‌کند. رسیدن به ارضای جنسی و لذت جنسی، حاصل ارتباط درست و صادقانه زوج‌هاست. زن است که با راهنمایی صحیح، به همسرش می آموزد چطور او را به نقطه اوج لذت نزدیک کند.
۷- برخی ارضاشدن‌ها حقیقی‌اند و برخی کاذب!
اشتباه است. ارضای جنسی ممکن است به شیوه‌های مختلفی تجربه شود؛ همان‌طور که مثلا ما گاهی با شنیدن یک لطیفه لبخند می‌زنیم، گاهی آرام می‌خندیم و گاهی قهقه می‌زنیم. شاید شدت یک خنده از دیگری بیشتر باشد اما همگی در پی خوشحالی بروز می‌کنند و همگی واقعی‌اند. ارضای جنسی نیز به هر شکلی رخ دهد، واقعی است.
۸- زنانی که به ارضای جنسی می‌رسند در زندگی مشترک خوشبخت‌ترند!
این باور نیز اشتباه است. ممکن است زنی هرگز به ارضای جنسی نرسد اما از رابطه زناشویی با همسرش لذت ببرد و برعکس زنی به ارضای جنسی برسد اما چون همراه رابطه زناشویی عشق و نوازش وجود ندارد، از لحاظ روانی ارضا نشود. هدف از برقراری رابطه زناشویی رسیدن به ارضای جنسی نیست و این موضوع تاثیری در خوشبختی زوج‌ها ندارد هر‌چند همراهی آن با نوازش و لذت جنسی زوج را به هم نزدیک‌تر می‌کند.
مطالب مرتبط:
زنان و مردان در چه سنی بیشترین لذت را از رابطه جنسی می‌برند؟
چه غذاهایی رابطه جنسی را بهتر می‌کند؟
چرا زوج‌های جوان بعد از زایمان رابطه جنسی ندارند؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات

1394-12-24 - 06:50 پاسخ

سلام...صبحتون بخیر و پر از انرژیهای مثبت...مطالب همه عااااااااااالی اند....با عرض تشکر و خسته نباشید