تاثیر جادویی قهوه بر خطر بروز سرطان پوست

maryam01
احتمالاً قهوه‌خورهای قهار یک چیزی در آن کشف کرده‌اند که عاشقش هستند.

احتمالاً قهوه‌خورهای قهار یک چیزی در آن کشف کرده‌اند که عاشقش هستند. جدا از این‌که قهوه به بیدار شدن سر صبح کمک می‌کند، مطالعه‌ی جدیدی در مجله‌ی مرکز ملّی سرطان‌شناسی منتشر کرده نشان می‌دهد که نوشیدن قهوه می‌تواند شما را در برابر خطر سرطان پوست محافظت کند. این تحقیق بر روی ۴۴۷۰۰۰ نفر در ایالات متحده در یک بازه‌ی زمانی ۱۰ ساله صورت گرفته است. افرادی که قهوه می‌خوردند با خطر کمتر سرطان پیشرفته‌ی ملانوم پوست روبرو شدند. محققان دریافتند که افرادی که روزانه چهار فنجان یا بیشتر قهوه می‌نوشند ۲۰ درصد کمتر از دیگران در معرض خطر سرطان ملانوم پوست قرار دارند.
عامل عمده‌ی سرطان ملانوم پوست به خاطر تماس زیاد با پرتو ماوراء‌بنفش است. این پرتو بیشتر در نور خورشید و یا نور مصنوعی که در تخت ِ حمام آفتاب استفاده می‌شود وجود دارد. حدود ۱۲۸۰۰ نفر در بریتانیا هر ساله دچار ملانوم می‌شوند.
تحقیقات دکتر ارنست آبل که در سال ۲۰۰۷ منتشر شد نشان می‌دهد که خطر سرطان پوست غیر‌ملانومی نیز با افزایش مصرف کافئین کم می‌شود. هر دو تحقیق ثابت کرده که قهوه‌ی فاقد کافئین هیچ تأثیری بر روی خطر سرطان پوست ندارد.
با این حال، پیش از آن‌که به سوی نوشیدن یک فنجان قهوه‌ی دیگر هجوم ببرید، باید بدانید که مطالعات و تحقیقات بیشتری در این زمینه صورت بگیرد. در حالی که کافئین دشمن پرتو ماوراء بنفش است، سازمان خدمات درمانی از مصرف بالای کافئین خبر می‌دهد که می‌تواند فشار خون بالا را نیز به همراه داشته باشد.
(منبع: دیلی تلگراف)

مطلب مرتبط:
آیا قهوه از سرطان رحم جلوگیری می‌کند؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ