جایزه میلیون دلاری بیل گیتس برای سازنده «نسل بعدی» کاندوم‌‌ ‌

maryam01
بیل گیتس میلیاردر آمریکایی و یکی از ثروت‌مند‌ترین و تأثیرگذارترین چهره‌های جهان بر آن است تا انقلابی را به جهان عرضه کنید، این بار نه در دنیای تکنولوژی، بلکه تحولی مربوط به اتاق خواب.

بیل گیتس میلیاردر آمریکایی و یکی از ثروت‌مند‌ترین و تأثیرگذارترین چهره‌های جهان بر آن است تا انقلابی را به جهان عرضه کنید، این بار نه در دنیای تکنولوژی، بلکه تحولی مربوط به اتاق خواب. این میلیاردر ۵۷ ساله یک جایزه‌ی ۱۰۰۰۰۰ دلاری برای کسی تعیین کرده که بتواند «نسل بعدی» کاندوم‌ها را بسازد. این خبر از طرف بنیاد بیل و ملیندا گیتس توجه رسانه‌ای زیادی را به خود معطوف داشته است.
رابطه جنسی، امنیت و بیماری‌های مقاربتی
کاندوم‌ یکی از پرکاربردترین محصولات جهان بوده و برآورد شده که سالانه ۱۵ میلیارد کاندوم تولید می‌شود. کاندوم ارزان، راحت و برای استفاده آسان بوده و تخمین زده شده که ۷۵۰ میلیون نفر در جهان از کاندوم استفاده می‌کنند. سوای پیشگیری از بارداری، کاندوم‌ها ابزاری برای پیشگیری از عفونت‌ها و بیماری‌های مقاربتی هستند.
استفاده از کاندوم‌ها در طی چهار دهه‌ی اخیر زیاد شده، اما پیشرفت‌های چندانی در این محصول در طی پنجاه سال اخیر در آن رخ نداده است. ضمنا این باور وجود دارد که کاندوم‌ها باعث کاهش لذت مرد در طی آمیزش جنسی می‌شوند و به خاطر همین، بسیاری از مردان به داشتن رابطه جنسی بدون کاندوم با وجود خطرات ناشی از آن تمایل دارند.
خطرات رابطه بدون کاندوم طی پنج دهه‌ی اخیر بسیار جدی شده و این مسئله بسیار نگران‌کننده بوده است.
پیشگیری از بیماری‌های مقاربتی
‌در حالی که ایده‌ی «نسل بعدی کاندوم‌ها» بسیار جالب و هیجان‌انگیز است، تا زمانی که این محصول ساخته و در دسترس باشد، بهتر است که به خط‌مشی‌هایی که از سوی سازمان ارتقای سلامت تعیین شده وفادار باشیم.
پرهیز- پرهیز از رابطه‌ی جنسی تا زمان ازدواج بهترین راه برای نداشتن رابطه‌ی جنسی بدون کاندوم است.
وفادار بودن- رفتار بی قید و بند باعث افزایش احتمال انتقال بیماری و عفونت می‌شود.
استفاده‌ی درست و مداوم از کاندوم- استفاده‌ی نادرست می‌تواند به پاره‌شدن کاندوم بینجامد و این مسئله خطر رابطه‌ی جنسی بدون کاندوم را بالا می‌برد.
تشخیص به موقع- اگر به لحاظ جنسی پرکار هستید، بهتر است هر شش ماه یک‌بار وضعیت خود را چک کنید.
(منبع: healthcare)

مطلب مرتبط:
۱۰ اشتباه رایج در استفاده از کاندوم

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ