مورد توجه آقایان؛ دوای سردرد همسرتان، قرص نیست+توضیح دکتر خوش روش

mojtaba
دکتر وحید خوش‌ روش، مشاور روانشناسی سایت الودکتر می‌گوید زنان وقتی به شوهرشان می‌گویند سردرد دارند یا کمرشان درد می‌کند، انتظار ندارند که شوهرشان به آنان بگوید قرص خوردی؟

سردرد یکی از شایع‌ترین بیماری‌های جهان است. بخصوص با زندگی ماشینی و آلودگی هوا و استرس، کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که ماهی یکبار سردرد نداشته باشد. بازار دارو هم پر از مسکن‌های مختلف است. از استامینوفون و نوافن گرفته تا ژلوفن و ایبو بروف که بسیاری از آن‌ها در واقع یکی هستند با اسم‌های مختلف. درمان‌های گیاهی هم برای چنین مواردی توصیه می‌شود. اما آیا به راستی همه کسانی که می‌گویند سردرد دارند، می‌خواهند شما به آن‌های یادآوری کنید که قرص خورده‌اند یا نه؟
حتما نشان داده راه و چاه درمان چیزی است که همه کسانی که سردرد دارند به آن نیاز دارند؛ اما اگر آن شخص همسرتان باشد و به شما به عنوان شوهرش می‌گوید که سردرد دارد، احتمالاً قرص نمی‌خواهد. چیزی که او نیاز دارد توجه و محبت است.
در ساعت‌های طولانی که شما سر کار بوده‌اید و او در خانه تنها بوده و به امور خانه پرداخته، احساس خلاء عاطفی پیدا می‌کند. او به شما دروغ نمی‌گوید، سردرد دارد. اما از شما انتظار استامینوفن و ژلوفن ندارد. لااقل فقط به قرص مسکن نیاز ندارد. او دوست دارد که به او محبت کنید نگرانش باشید و نوازشش کنید. انتظار زیادی هم نیست. زوج‌ها از یکدیگر طلب محبت می‌کنند و این اساس یک ازدواج است و فقدانش می‌تواند به زندگی مشترک آسیب بزند.
پس اگر سر همسرتان درد می‌کند علاوه بر اینکه از او می‌پرسید قرص خورده یا نه، دستی بر سرش بکشید، جملات محبت‌آمیز به او بگویید و اگر هنوز قرص نخورده و می‌خواهد بخورد، خودتان بلند شوید و از آشپزخانه یک لیوان آب بیاورید. این خودش خیلی سردرد او را خوب می‌کند.

مطلب مرتبط:
دلایل ازدواج معکوس از دید روانشناسی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ