راه‌های شگفت‌انگیز کاهش وزن

maryam01
وقتی قرار باشد وزن کم کنید، هر کار کوچکی می‌تواند تأثیرگذار باشد. اگر درگیر یک برنامه‌ی یکنواخت رژیمی-ورزشی هستید و دنبال برنامه‌ای در جهت سوزاندن کالری می‌گردید که کمک‌تان کند، به این راه‌کارها عمل کنید.

وقتی قرار باشد وزن کم کنید، هر کار کوچکی می‌تواند تأثیرگذار باشد. اگر درگیر یک برنامه‌ی یکنواخت رژیمی-ورزشی هستید و دنبال برنامه‌ای در جهت سوزاندن کالری می‌گردید که کمک‌تان کند، به این راه‌کارها عمل کنید:
۱- صبحانه، دسر بخورید
مطالعه‌ای درباره افرادی که قبلاً اضافه وزن داشتند و اکنون وزن‌شان را کم کرده‌اند نشان می‌دهد آن‌هایی که صبحانه‌ی مفصل‌تری می‌خورند نسبت به آن‌هایی که بدون لذت صبحانه‌ی مختصری می‌خورند کم‌تر اضافه وزن پیدا می‌کنند، چرا که میزان قندی که در صبحانه وجود دارد باعث می‌شود که باقی روز میل چندانی به خوردن قند و چیزهای شیرین نداشته باشند.

۲- غذایتان را تکه‌تکه کنید
نه. فکر نکنید که این کار، کار احمقانه‌ای است. مطالعه‌ای نشان می‌دهد که تکه‌تکه کردن غذایتان باعث می‌شود که مغزتان را گول زده و به او بقبولانید که غذای خیلی زیادی در بشقابتان است، این باعث می‌شود در حالی که احساس لذت می‌کنید در عین حال کمتر بخورید.
۳- صبح‌ها ورزش کنید
هر زمان که فرصت داشتید ورزش کنید، اما اگر دنبال بهترین زمان برای سوزاندن کالری می‌گردید، سعی کنید صبح‌ها ورزش کنید. مطالعات نشان می‌دهد افرادی که صبح‌ها ورزش می‌کنند نسبت به افرادی که در سایر ساعات روز ورزش می‌کنند سخت‌تر کار می‌کنند.

۴- آب گرم بنوشید
یک لیوان آب یخ یا سرد خیلی احساس سرزندگی زیادی به شما می‌دهد، اما اگر می‌خواهید وزن کم کنید، باید آب سرد را به آب گرم تبدیل کنید. تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که نوشیدن یک لیوان آب گرم باعث می‌شود که سریع‌تر احساس اشباع بودن کرده بنابراین کم‌تر غذا می‌خورید.

۵- بیشتر بخورید
شاید بر خلاف انتظار باشد، اما درست است: خوردن هر چه بیشتر غذا باعث کاهش وزن می‌شود. خوردن مکرر غذا- حدود پنج تا شش بار در روز- متابولیسم شما را بالا برده و خوردن میزان بیشتری از غذاهای مغذی که پر از پروتئین، فیبر و سایر مواد غذایی هستند- به جای خوردن غذاهایی که حاوی کربوهیدرات‌های تصفیه شده و ترکیبات فرآوری‌اند- باعث می‌شود که همواره سرشار از انرژی باشید.
(منبع: تاپ شوگر)

مطلب مرتبط:
تعجب نکنید، این ۷ غذای چرب شکم‌تان را آب می‌کنند

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ