گام هشتم با گواردیولا: چه ویتامین‌ها و مکمل‌هایی بخورید؟

mojtaba
قبلاً به شما گفتم که بهتر است قبل از دویدن چه بخورید و چه نخورید. اما یک ورزشکار تمام طول روز باید تغذیه مناسب داشته باشد.

قبلاً به شما گفتم که بهتر است قبل از دویدن چه بخورید و چه نخورید. اما یک ورزشکار تمام طول روز باید تغذیه مناسب داشته باشد.
تغذیه مناسب یعنی مجموعه غذاهایی که نیازهای بدن‌تان را تامین می‌کند. یک دونده به خاطر فشاری که ورزش به او تحمیل می‌کند بیش از یک آدم معمولی به ویتامین‌های مختلف و مواد معدنی نیازمند است. با هر گام ممکن است سلول‌های خونی پا آسیب ببیند. ویتامین و مواد معدنی می‌توانند به ترمیم آن‌ها کمک کنند.
با ویتامین E شروع کنید. این ویتامین بخصوص برای کسانی که مسیری طولانی را می‌دوند یا در طول هفته بی‌حرکت هستند و آخر هفته به یکباره سراغ دویدن می‌روند بسیار مناسب است. بادام، فندق، آووکادو، اسفناج و سیب زمینی شیرین منابع طبیعی ویتامین E هستند.
ضمناً دونده‌ها ممکن است کمبود آهن پیدا کنند که معمولاً باعث می‌شود احساس خستگی کنید، بنابراین گوشت قرمز، جگر، تخم مرغ، زرآلو و لوبیا قرمز بخورید.
یک نکته هشداردهنده: هرگز سراغ مکمل‌هایی که گفته می‌شود عضلات را قوی می‌کنید نروید. شما می‌خواهید «ورزش» کنید نه اینکه در ویترین مغازه‌ها مانکنی بی‌حرکت شوید.
زمانی که یک ورزشکار برای مدت کوتاهی از یک مکمل کربوهیدراتی، ویتامینی یا پروتئینی استفاده می‌کند و نتایج شگفت‌انگیزی از آن می‌بیند، باید به سلامت و خلوص محصولی که مصرف می‌کند، شک کند و هرچه سریع‌تر دور استفاده از آن را خط بکشد.
(منبع: celebhealth)

مطلب مرتبط:
گواردیولا: بعد از ورزش حمام نکنید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ