راه‌های فوق‌العاده ساده برای هضم فوری غذا

مهرناز زاوه
اگر می‌خواهید دستگاه گوارش سالمی داشته باشید، داشتن اسید معده به اندازه کافی بسیار بااهمیت است. افراد زیادی از هضم بد غذا رنج می‌برند که می‌تواند براثر لیست بی‌انتهایی از دلایل، ایجاد شده باشد. در اینجا دو راه فوق‌العاده ساده برای بهبود فوری هضم غذا به شما یاد می‌دهیم.

اگر می‌خواهید دستگاه گوارش سالمی داشته باشید، داشتن اسید معده به اندازه کافی بسیار بااهمیت است. افراد زیادی از هضم بد غذا رنج می‌برند که می‌تواند براثر لیست بی‌انتهایی از دلایل، ایجاد شده باشد؛ مثل مصرف بیش از حد الکل، استرس و حتی رژیم غذایی نامناسب. 
در اینجا دو راه فوق‌العاده ساده برای بهبود فوری هضم به شما یاد می‌دهیم. این روش‌ها بسیار ساده‌اند و اگر به‌درستی انجام شوند، به سرعت به هضم بهتر غذاها کمک خواهند کرد. هروقت که نیاز بود می‌توانید آنها را انجام دهید؛ بستگی به میزان اختلال گوارشی‌تان دارد، وقتی غذایی می‌خورید که هضم آن دشوار است،‌ مثل گوشت ماهیچه، یا وقتی که تحت فشار استرس هستید این روش‌ها کارساز است. خوب است بدانید که استرس سطح آنزیم‌های گوارشی را تا ۵۰ درصد کاهش می‌دهد!


در صورت امکان همراه با وعده‌های غذایی کمتر نوشیدنی بنوشید. اگر در حالت عادی سطح اسید معده‌ی شما پایین باشد و همراه غذا مقدار زیادی نوشیدنی مصرف کنید، همان مقدار کم اسید معده تان را هم رقیق می‌کنید! و از آنجایی که تخمین زده می‌شود اوج تولید اسید معده ۹۰ دقیقه پس از صرف وعده غذایی باشد، پیشنهاد می‌شود میزان مایعات مورد نیاز بدن را دی بین وعده‌های غذایی برآورده کنید و نه نزدیک به آنها. ممکن است این نکته به  نظرتان ناچیز بیاید، اما تاثیر فوق‌العاده زیادی بر روند هضم‌تان دارد. 
راه بعدی استفاده از سرکه سیب است. با سرکه سیب می‌توانید مقداری اسید طبیعی اضافه کنید. این یک روش ساده و ارزان برای پشتیبانی از اسید معده‌تان است. تنها دو قاشق چای‌خوری سرکه سیب به حدود ۱/۴ فنجان آب یا آب‌میوه تازه اضافه کنید تا آن را قابل تحمل کنید و با وعده غذایی میل کنید. همچنین می‌توانید از سرکه سیب خام غیرپاستوریزه هم  استفاده کنید. اگر سیستم گوارش بسیار حساسی دارید و نمی‌توانید غذاهای تخمیرشده را راحت تحمل کنید، توصیه می‌شود از محصولات غیرپاستوریزه اجتناب کنید.
(منبع: ریدرز دایجست)

مطلب مرتبط: 
کدام جوشانده غذا را هضم می کند؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ