کیم کارداشیان مبتلا به یک بیماری پوستی لاعلاج است

mojtaba
برای مدلی مثل کیم کارداشیان هیچ چیز بدتر از بیماری پوستی نیست، بخصوص اگر این بیماری درمان‌نشدنی باشد.

برای مدلی مثل کیم کارداشیان هیچ چیز بدتر از بیماری پوستی نیست، بخصوص اگر این بیماری درمان‌نشدنی باشد.
آمارها نشان می‌دهد که ۷/۵ میلیون نفر در آمریکا مبتلا به بیماری پوستی پسوریازیس هستند.
این بیماری به خانواده کارداشیان هم سرایت کرد و کیم کارداشیان و کیم جنر به این بیماری مبتلا هستند. 
خانم کارداشیان که عمده شهرت‌اش را مدیون برنامه تلویزیونی موفق‌اش است، در سال ۲۰۱۱ مبتلا به پسوریازیس شد. او هم مثل بسیاری دیگر از کسانی که از این بیماری رنج می‌برند به دنبال بهترین داروی پسوریازیس موجود در بازار می‌گشت. دکتر لنسر، پزشک خانم کارداشیان از او خواست که در سبک زندگی‌اش تغییراتی ایجاد کند، چرا که به گفته او، استرس یکی از دلایل اصلی بیماری پسوریازیس است. کیم کارداشیان، مشهورترین فرد مبتلا به این بیماری است.
بیماری پوستی پسوریازیس 
به گزارش الودکتر پسوریازیس (Psoriasis) یا صدف یک بیماری شایع پوستی است که در آن ضایعات ضخیم و قرمز رنگ پوشیده از فلس های نقره ای به وجود می آید. اگر چه ممکن است پوست هر بخشی از بدن با این عارضه درگیر شود اما مهم ترین نواحی‌ای که تحت تاثیر قرار می‌گیرند عبارتند از پوست سر، آرنج‌ها، زانوها و کمر. همچنین این اختلال پوستی می‌تواند در ناخن ها و چین خوردگی های بدن نیز رخ بدهد.
بیماری پسوریازیس مسری نبوده و از شخصی به شخص دیگر منتقل نمی‌شود اما ممکن است در چند نفر از اعضای یک خانواده اتفاق بیفتد.
بیماری پسوریازیس معمولا در سال‌های آغازین بزرگسالی و یا بعد از آن رخ می دهد و در بسیاری از افراد، اختلال پوستی فقط به چند ناحیه از پوست محدود می‌شود. در موارد حاد‌تر،‌ این بیماری پوستی می‌تواند بخش وسیع‌تری از پوست بدن را تحت تاثیر قرار دهد. بیماری پسوریازیس ممکن است بهبود یابد و در زمانی دیگر دوباره عود کند.
این بیماری از برجستگی‌های کوچک قرمز رنگ شروع شده و کم کم بزرگ شده و فلس‌دار می‌شوند. در بیماری پسوریازیس‌، پوست ضخیم به نظر می‌رسد اما ممکن است اگر فلس‌ها کنده و یا ساییده شوند به راحتی دچار خونریزی شود. علاوه بر این‌ها، این اختلالات پوستی ممکن است باعث خارش، سوراخ شدن، ترک خوردن، نرم شدن و کنده شدن ناخن‌ها شوند.
اگر چنانچه یک راش پوستی دارید که بهبود نمی‌یابد به پزشک مراجعه کنید. پزشک می‌تواند با ارزیابی راش پوستی شما، در صورت ابتلا به پسوریازیس، آن را تشخیص دهد.
درمان پسوریازیس
روش‌های درمانی بسیاری برای بیماری صدف وجود دارد. برخی از روش‌های درمانی سرعت تولید سلول‌های جدید پوستی را کاهش می‌دهند در حالی که روش های درمانی دیگر خارش و خشکی پوست را از بین می‌برند. پزشک شما با توجه به میزان و شدت راش‌ها، محل راش‌ها در بدن، سن شما، سلامت کلی شما و سایر عوامل یک برنامه‌ی درمانی را برای شما در نظر می‌گیرد. 
بیماری پسوریازیس را نمی‌توان برای همیشه درمان کرد. اما می‌توان حتی در موارد شدید نیز تا حد زیادی علائم و نشانه‌های آن را کاهش داد.
(منبع: shape)

مطلب مرتبط:
روش‌های درمان پسوریاس

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ