درمان‌های خانگی نقرس با مایعات و شنبلیله

mojtaba
نقرس نتیجه سطح غیرعادی اسید اوره در بدن است. این بیماری نوعی ورم مفاصل است که در آن مفاصل به شدت ملتهب شده و دردناک می‌شوند.

نقرس نتیجه سطح غیرعادی اسید اوره در بدن است. این بیماری نوعی ورم مفاصل است که در آن مفاصل به شدت ملتهب شده و دردناک می‌شوند. اگر اسید اوره زیادی در بدن شکل گیرد یا اگر بدن نتواند اسید اوره را دفع کند، این ماده به شکل بلور در مایع زلال حول مفاصل رسوب می‌کند. این بلورها مفاصل را یخت می‌کند و باعث درد شدید می‌شود. این بیماری در مردان بیش از زنان شایع است و معمولاً زانوها، قوزک و انگشت شست پا را درگیر می‌کند. نقرس حمله‌های ناگهانی شبانه‌ای دارد که دردش غیرقابل تحمل است. حمله پس از چند روز متوقف می‌شود اما دوباره به سراغ‌تان می‌آید. دکتر مایکل مورای همچون بسیاری بیماری‌های دیگر، چند درمان خانگی برای نقرس ارائه کرده است.

کتاب «دایره المعارف درمان خانگی»
جوش شیرین
به گزارش الودکتر، این ماده‌ی ساده پرکاربرد در درست کردن خمیرمایه، در دنیای سلامت کاربردهای بسیاری دارد و دلیلش هم قدرت شفابخشی بالایش است. جوش شیرین باعث کاهش ورم و درد شده و به خروج اسید اوره از ادرار نیز کمک می‌کند. همچنین این ماده مقدار PH خون را ثابت نگه داشته و خاصیت قلیایی بودن آن میزان اسید اوره را کاهش می‌دهد.


درمان خانگی نقرس با سیر
در کتاب «دایره المعارف درمان خانگی آمده» سیر که یکی از بهترین اکسیرها برای اختلالات جسمی و عدم کارایی درست آن است، خاصیت شفابخشی زیادی دارد. مواد آنتی‌اکسیدانی آن تمام سموم مضر را از بدن می‌زداید و میزان اسید اوره خون را کاهش می‌دهد.


مایعات
مایعاتی مانند آب و عصاره‌ی میوه‌ها برای کاهش میزان اسید اوره بدن بسیار حیاتی هستند. باید روزانه ۱۰ لیوان آب و دو لیوان آبمیوه بخورید. مایعات همچنین اسید اوره و سایر ناخالصی‌ها را از طریق ادرار از بدن دفع می‌کنند.


درمان با شنبلیله
شنبلیله در کاهش حملات نقرسی و کم کردن درد و ورم بسیار مؤثر است. در واقع یک ماده‌ی معدنی بسیار غنی و سرشار از ویتامین بوده که حاوی آلکالویید است که باعث خنثی شدن اسید اوره می‌شود. خواص ضدالتهاب آن میزان تورم را کم کرده و به طور چشمگیری درد را کاهش می‌دهد. دو قاشق شنبلیله‌ی خردشده را به حالت پودری با یک لیوان شیر مخلوط کرده و بخورید.
دوری از مصرف الکل
الکل نه تنها بای بدن ضرر دارد بلکه باعث حفظ اسید اوره در بدن می‌شود. بنابراین اگر از نقرس رنج می‌برید باید از خوردن نوشیدنی‌های الکلی اجتناب کنید.

مطلب مرتبط:
حملات نقرس در شب شایع‌تر است

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
امید

امید

1394-11-15 - 07:35 پاسخ

بسیار مفید بود. متشکرم