چطور با استفاده از مغز، روابط‌تان را قوی‌تر کنید؟

mojtaba
تحقیقات نشان می‌دهد که مسیرهای عصبی خاصی وجود دارد که باعث می‌شود وارد روابط سالم شویم٬ و در آن روابط این مسیرها قوی‌تر و قوی‌تر می‌شوند.

تحقیقات نشان می‌دهد که مسیرهای عصبی خاصی وجود دارد که باعث می‌شود وارد روابط سالم شویم، و در آن روابط این مسیرها قوی‌تر و قوی‌تر می‌شوند. البته باید گفت که عکس این مسئله هم درست است. در روابط بد طولانی، این مسیرها آنطور که باید و شاید تحریک نمی‌شوند و در نتیجه ضعیف‌تر شده و به همان میزان روابط‌تان نیز کم می‌شود. پس وقت آن است که به ارتباطات مغزی‌تان بیشتر توجه کنید.
۱- قدرت تسلی خود را بشناسید
آیا دوستان نزدیک و خانواده‌تان شما را آرام می‌کنند؟ جواب این سوال منوط به سیستم عصبی شماست. وقتی «وضعیت عصب ریوی‌معدی شما خوب است» این شبکه‌ی عصبی (که صورت، گوش داخلی و گلویتان را تحریک می‌کند) به سیستم واکنش اضطراب این پیام را می‌دهد که خاموش شود بنابراین می‌توانید با اطمینان با مردم ارتباط برقرار کنید. اگر این سیستم در وضعیت پایینی باشد آسیب‌پذیرتر شده و یا حتی از افراد اطراف‌تان می‌ترسید.
۲- پذیرش را تمرین کنید- و بعد می‌بینید که دردتان کم می‌شود
پذیرش، یک راه جدید کنترل درد است. آیا تا به حال در جمع خانوادگی بوده‌اید که از عدم توجه آن‌ها ضربه بدی به شما وارد شود؟ آیا عضو گروه خاصی بوده‌اید که بنا به دلایلی مورد کم‌توجهی قرار گرفته و آن دلایل ورای کنترل شما بوده باشد؟ اگر هر یک از این عوامل در مورد شما صحت داشته باشد، شما در وضعیت درد هستید. یک درد واقعی.
۳- قدرت پژواک عاطفی را حس کنید
درک دیگران و درک شدن از جانب آن‌ها حایل‌های یک رابطه‌ی سالم‌اند. این پژواک فقط در فضای موجود بین مردم رخ نمی‌دهد بلکه عمدتا در مغز و تن افراد از طریق سیستم نورون‌های آیینه‌ای در روابط شکل می‌گیرد. این نورون‌ها به شما این امکان را می‌دهد تا به طور خودکار بتوانید از آنچه سایر مردم انجام می‌دهند یا قصد انجامش را دارند با ایجاد یک تجربه‌ی شخصی تصویری آگاه شوید و درک کنید.
(منبع: msn)

مطلب مرتبط:
برای انتخاب همسر به چه نکاتی توجه کنیم‌؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ