این ۵ دلیل برای مفید بودن قهوه کافی نیست؟

maryam01
درباره فوائد و مضرات قهوه بسیار شنیده‌اید. اگر از طرفداران پروپاقرص قهوه هستید و می‌خواهید با شنیدن چند فایده قهوه با خیال راحت آن را بنوشید، این مطلب متعلق به شماست.

درباره فوائد و مضرات قهوه بسیار شنیده‌اید. اگر از طرفداران پروپاقرص قهوه هستید و می‌خواهید با شنیدن چند فایده قهوه با خیال راحت آن را بنوشید، این مطلب متعلق به شماست.
۱-قهوه مانع از سخت‌شدگی چندگانه بافت‌ها جلوگیری می‌کند
در یک تحقیق جدید محققان دریافته‌اند که نوشیدن قهوه باعث کاهش احتمال پیشرفت سخت‌شدگی چندگانه بافت‌ها می‌شود. کافئین موجود در قهوه باعث محافظت از بدن در برابر پارکینسون و اختلالات آلزایمری می‌شود. جالب است بدانید که این ماده بر روی عمکرد سلول‌های ایمنی در مغز تأثیر می‌گذارد.
۲-کافئین خطر پیشرفت نوعی سرطان پوست را کاهش می‌دهد
گزارش‌‌ها حاکی از آن است که نوشیدن روزی چهار فنجان قهوه تا ۲۰ درصد خطر سرطان پوست یا ملانوم را که کشنده‌ترین سرطان پوستی است کاهش می‌دهد.
۳– کافئین باعث کاهش خطر سرطان سینه می‌شود
تحقیقات نشان می‌دهد که آن دسته از زنان مسن که روزانه بیش از پنج فنجان قهوه می‌خورند خطر ابتلا به سرطان سینه در آنها بسیار کمتر است. هرچند عوامل مربوط به شیوه‌ی زندگی می‌تواند تا حدودی این ارتباط را توجیه کند.
۴- کافئین مانع از مرگ می‌شود
کافئین نمی‌تواند مرگ را برای همیشه از شما دور کند٬ در واقع احتمال مرگ ۱۰۰ درصد همیشه هست اما در یک مطالعه‌ی گسترده در بین ۴۰۰۰۰۰ آمریکایی ۵۰ ساله ‌ مشخص شد که طی ۱۳ سالی که این تحقیق انجام شد، میزان مرگ و میر افرادی که قهوه‌خور بودند به طور چشمگیری نسبت به بقیه کمتر بود.
۵- قهوه (‌منظورمان کافئین است) باعث می‌شود که بیشتر فعالیت کنید
تحقیقی نشان می‌دهد که افرادی که قهوه می‌خورند در مقایسه با افرادی که نمی‌خورند فعالیت پرنشاط‌تری خواهند داشت. دلیل این امر خاصیت تحریک‌کنندگی کافئین بر روی دوپامین و سروتونین است که تغییرات شیمیایی توأم با سرخوشی را به همراه دارد.
(منبع: یاهو)

مطلب مرتبط:
آیا قهوه سبز برای لاغری موثر است؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ