درمان‌های خانگی برای‌ درد‌ پاشنه پا با یخ

mojtaba
درد پاشنه پا می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. مهم دلایلش، چاقی، پوشیدن کفش نامناسب و بد راه رفتن است. نقرس، آرتروز و رماتیسم از دیگر دلایل درد پاشنه پا است.

درد پاشنه پا می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. مهم دلایلش، چاقی، پوشیدن کفش نامناسب و بد راه رفتن است. نقرس، آرتروز و رماتیسم از دیگر دلایل درد پاشنه پا است. درد پاشنه پا را باید پیش از آن‌که همیشگی شود درمان کرد. دکتر مایکل مورای، نویسنده کتاب «دایره‌ المعارف درمان خانگی» برای درد پاشنه پا چند درمان خانگی پیشنهاد کرده است.
کفش مناسب بپوشید
سعی کنید کفش‌هایی نپوشید که حین راه رفتن پاشنه‌تان را اذیت می‌کند. ‌برای پیاده‌روی یا آهسته قدم زدن باید کفش‌های اسپرت بپوشید. خانم‌ها بهتر است فقط در مراسم خاص کفش پاشنه بلند بپوشند و نیز برای مدت زمان کوتاه. پاشنه‌ی بلند باعث کشیدگی و فشار غیرلازم بر ماهیچه‌های ساق پا شده و به درد می‌انجامد.


درمان خانگی با ماساژ
ماساژ پاشنه پا باعث تسکین درد آن می‌شود. درواقع جریان خون را تحریک کرده و کشیدگی ماهیچه را در آن ناحیه تسکین می‌دهد. ماساژ منظم پاشنه پا می‌تواند درد پاشنه را به طور دائمی درمان کند.
یخ گذاشتن روی پاشنه
یخ گذاشتن باعث کاهش تورم و درد پاشنه می‌شود چرا که ماهیچه‌ها را منقبض می‌کند. مقداری یخ خردشده در یک پلاستیک و یا کیسه بریزید و با ملایمت حدود ۱۰ الی ۱۵ دقیقه روی پاشنه‌تان بمالید.
بعد از ۱۰ دقیقه دیگر ماساژ ندهید و به محض آنکه پاشنه‌تان کمی گرم شد دوباره به مدت ۱۰ دقیقه‌ی دیگر ماساژ را آغاز کنید. دو تا سه دفعه و در کل دو بار در روز این کار را انجام دهید.

دکتر مایکل مورای
تنظیم وزن
چاقی فشار زیادی را بر پاها و پاشنه‌تان وارد می‌کند. این یکی از رایج‌ترین علل پاشنه‌درد است. باید وزن خود را تنظیم کرده تا از پاشنه‌درد جلوگیری کنید. یک رژیم ورزشی و غذایی منظم برای این کار بسیار مؤثر خواهد بود.
تمرین‌های کششی
تمرینات کششی برای پاشنه شیوه‌ی مناسبی برای درمان پاشنه‌درد است. برای این کار روی یک صندلی با پشت صاف و یا روی یک تشک سفت بنشینید. یک پایتان را از زانو خم کرده و آن را روی پای دیگرتان بگذارید و انگشت شصت‌تان را با دست نگه داشته و پای‌تان را تا آنجا که می‌توانید به جلو و عقب خم کنید. برای هر پا تا ۲۰ مرتبه این کار را انجام دهید.

مطلب مرتبط:
درمان خانگی ترک پاشنه پا با شلغم

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ