۷ عدد مهمی که زندگی‌تان را نجات می‌دهد

maryam01
فقط با کمی محاسبه تغییر بزرگی در زندگی‌تان ایجاد کنید.

فقط با کمی محاسبه تغییر بزرگی در زندگی‌تان ایجاد کنید.
زمان ورزش
سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد بزرگسالان حداقل ۱۵۰ دقیقه در هفته تمرینات بدنی جدی انجام می‌دهند. اگر این دقایق را بخواهید تقسیم کنید متوجه می‌شوید که‌ ۱۰ دقیقه ورزش باعث کاهش خطر حمله قلبی، سکته، چاقی و سرطان سینه و روده می‌شود.
قند خون
میزان قند موجود در جریان خون شما بیانگر این است که آیا در معرض دیابت هستید یا خیر-که این می‌تواند خطر حمله قلبی شما را افزایش دهد. انجمن دیابت آمریکا گزارش داده که ۷۹ میلیون نفر در آمریکا دارای علائم پیشادیابتی هستند. اما خبر خوب این است که کم کردن ۷ درصد از وزن و ۱۵۰ دقیقه ورزش در هفته می‌تواند میزان علائم پیشادیابتی را کاهش دهد.
فشار خون
در حالت ایده‌آل، فشار خون‌تان باید کمتر از ۱۳ روی ۸ باشد. بالا رفتن فشار باعث ضعیف شدن و آسیب دیدن رگ‌های خونی شده، به قلب فشار آورده و اختلالات قلبی را زیاد می‌کند.
ضربان قلب
نبض شما گویای این است که آیا به اندازه کافی تحرک دارید تا قلب‌تان وضعیت مناسبی داشته باشد یا خیر. ضربان قلب یک زن ۴۰ ساله باید بین ۸۵ تا ۱۴۵ ضرب در دقیقه باشد.
کلسترول
میزان بالای LDL منجر به رسوب جرم در سرخرگ‌ها شده که می‌تواند به حمله قلبی یا سکته بینجامد.
وزن
یکی از راه‌های رسیدن وزن مناسب محاسبه‌ی BMI است. شاخص وزن بدن در این آزمایش اگر بالای ۲۵ باشد نشان‌دهنده‌ی بالا بودن فشار خون و خطر دیابت است. اما تنها کم کردن ۵ کیلوگرم از وزن‌تان می‌تواند این خطر را کم کند.
تعداد قدم‌‌های روزانه
به جای آسانسور از راه‌پله استفاده کنید، سعی کنید یک ایستگاه زودتر پیاده شوید و بقیه راه را قدم بزنید. بهترین کار این است که یک قدم‌شمار بخرید و سعی کنید ۱۰۰۰۰ قدم در روز راه بروید.
(منبع: healthcare)

مطلب مرتبط:
قد کودکان را چطور حدس بزنیم‌؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ