درمان‌ خانگی گُرگرفتگی با پاپایا و آب لیمو

mojtaba
گُرگرفتگی یکی از رایج‌ترین مشکلاتی است که هر زنی در زندگی‌اش از آن رنج می‌برد. این مسئله در دوران یائسگی رخ می‌دهد. برخی ممکن است این تغییرات را حس کنند و برخی نه. این مسئله به خاطر تغییرات هورمونی در بدن و کاهش میزان استروژن است.

گُرگرفتگی یکی از رایج‌ترین مشکلاتی است که هر زنی در زندگی‌اش از آن رنج می‌برد. این مسئله در دوران یائسگی رخ می‌دهد. برخی ممکن است این تغییرات را حس کنند و برخی نه. این مسئله به خاطر تغییرات هورمونی در بدن و کاهش میزان استروژن است. دکتر مایکل مورای چند درمان خانگی برای گُرگرفتگی پیشنهاد کرده است.
درمان گرگرفتگی با پاپایا
مصرف پاپایا باعث افزایش استروژن در بدن می‌شود. پس سعی کنید روزانه ۲ تا ۳ عدد پاپایا بخورید.


سیر 
سیر یکی از عناصر منقبض‌کننده‌ی ماهیچه است و باعث تحریک اعصاب و بافت‌ها شده و در نتیجه عملکرد سلول‌ها را در بدن افزایش می‌دهد.
آب لیمو
دکتر مورای می‌گوید آب لیمو با عسل یک تسکین‌دهنده‌ی عالی است. وقتی دچار گرگرفتگی می‌شوید مصرف آن باعث کاهش دمای بدن شده و گلوکز مورد نیاز بدن را تأمین می‌کند.


چغندر قرمز
چغندر قرمز سرگل سبزیجات بوده، چرا که سرشار از آهن است. بنابراین باید سعی کنید روزانه آن را مصرف کنید. عصاره‌ی آن همراه با مقداری لیمو و نمک سیاه برای گرگرفتگی بسیار عالی‌ است.
درمان با بادام
بادام را شب در آب بگذارید تا خیس بخورد. صبح روز بعد پوست آن را بکنید و بخورید.

کتاب «ئایره‌المعارف درمان خانگی» در سال ۲۰۱۲ منتشر شده است.
میخک
باید حدود ده دقیقه پخته شود. بعد پودرش را در ظرفی بدون منفذ نگه دارید و روزانه نصف قاشق از آن مصرف کنید.
چای سبز
در کتاب «دایره المعارف درمان خانگی» آمده که چای سبز باعث کاهش سردرد و هضم غذا می‌شود. هر مشکلی در راستای سوء هاضمه که در طی گرگرفتگی رخ می‌دهد با مصرف چای سبز از بین می‌رود.
آب‌گرم درمانی
کیسه‌ی آب گرم را بر روی شکم‌تان بگذارید تا هر گونه دردی در شکم‌تان را برطرف کند.


شستشوی پا با آب گرم
شستشوی پا به جریان خون رحِمی کمک می‌کند و تأثیر به‌سزایی بر آن دارد. باعث کاهش گرگرفتگی می‌شود. به خاطر داشته باشید که بهترین زمان برای این کار شب و قبل از خوابیدن است.
حمام با آب ولرم
در هنگام گرگرفتگی دوش با آب داغ یا آب سرد به هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود، فقط آب ولرم. به خاطر داشته باشید که خانم‌ها باید آرام و در عین حال خونسرد باشند. از خوردن غذاهای روغنی و تند باید پرهیز کنند چرا که باعث گرگرفتگی‌های شدید در آن‌ها می‌شود.

مطلب مرتبط:
گرگرفتگی دوران یائسگی با بدن چه می‌کند؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
مژگان

مژگان

1394-04-25 - 12:04 پاسخ

سلام و تشکر از سایت خوبتون من وقتی گر میگیرم خیلی عرق میکنم یعنی بیش از حد بطوری تمام سر و صورت و بدنم خیس میشه خیلی برام مشکل ایجاد کرده میشه بفرمایید باید چکار کنم ? ممنون

admin

admin

1394-04-25 - 12:04


جهت دریافت مشاوره تلفنی از پزشکان وبسایت الو دکتر می توانید

روزهای : شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 الی 21 ازطریق تلفن ثابت با شماره تلفن  9099071353 تماس بگیرید

پزشکان وبسایت الو دکتر آماده پاسخگویی به سوالات شما میباشند .