آیا خوردن ماکارونی برای زنان خطرناک است؟

مهرناز زاوه
زیاده‌روی در خوردن ماکارونی موجب بروز بیماری‌های قلبی و اختلال در رگ‌های خونی زنان می‌شود. دانشمندان دلیل آن را اختلال در ایجاد تعادل قند خون و در نتیجه آسیب دیدن قلب می‌دانند.

یکی از پرطرفدارترین غذا ها در سراسر دنیا، ماکارونی است. خیلی از افراد به ویژه ورزشکاران به خاطر ارزش غذایی بالای این خوراکی از آن در وعده‌های غذایی‌شان استفاده می‌کنند. بسیاری از متخصصان تغذیه بر این باورند که گنجاندن مقدار متعادلی از غلات غنی شده یا مصرف غذاهای تهیه شده با آرد کامل گندم، به حفظ سلامت ما کمک می‌کند و با این روش بخشی از ویتامین ها و مواد معدنی موردنیاز بدن به سادگی تامین می‌شود.
اما متخصصان علوم تغذیه در تحقیقاتی تازه متوجه شدند که خوردن ماکارونی موجب بروز بیماری‌های قلبی و ایجاد اختلالات جدی در رگ‌های خونی زنان می‌شود.
کار‌شناسان ایتالیایی مرکز بیماری‌های سرطانی میلانو در ایتالیا با استناد به تاریخ بیماری‌های ثبت شده در پرونده سلامت هر یک از شرکت کنندگان در این پژوهش و خوراکی‌های روزانه بیماران، اعلام کردند ماکارونی ضررهای زیادی به بدن زنان وارد می‌کند.


نتایج پژوهش‌ها بیانگر این است که خوردن ماکارونی بیشتر از مردان، به زنان آسیب می‌زند به گونه‌ای که زیاده‌روی در خوردن آن موجب بروز بیماری‌های قلبی و اختلال در رگ‌های خونی زنان می‌شود. دانشمندان دلیل آن را اختلال در ایجاد تعادل قند خون و در نتیجه آسیب دیدن قلب می‌دانند.
علاوه بر این، ماکارونی موجب افزایش تجمع اسیدهای چرب و پایین آمدن سطح کلسترول خوب خون می‌شود که این موارد خود تحت تاثیر ترشح هورمون زنانه استروژن فعال می‌شوند.
به عقیده کارشناسان، خطرناک‌ترین نوع ماکارونی از آرد سفید با کیفیت تولید می‌شود. 

مطلب مرتبط: 
ذرت، برنج یا ماکارونی! کدامشان ضد استرس است؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ