راهکارهایی برای ارتباط جنسی پس از تولد بچه

mojtaba
بازیابی سلامت پس از تولد بچه فشار زیادی بر مادران وارد می‌کند. به این فشار، پرستاری و مراقبت از بچه را هم اضافه کنید؛ آن‌وقت شاید همسرتان به این زودی‌ها تمایلی به رابطه‌ی جنسی نداشته باشد.

بازیابی سلامت پس از تولد بچه فشار زیادی بر مادران وارد می‌کند. به این فشار، پرستاری و مراقبت از بچه را هم اضافه کنید؛ آن‌وقت شاید همسرتان به این زودی‌ها تمایلی به رابطه‌ی جنسی نداشته باشد. در این‌جا برای شوهران شش راهکار در نظر گرفته‌ایم:
صبور باشید
او مشکلات زیادی را گذرانده. شما در بیمارستان کنارش بودید و دیدید. پس صبور باشید.
بغلش کنید
بغل کردن حرکتی بسیار صمیمانه است. از طرفی بعد از بچه‌داری‌ای در تمام طول روز بغل کردن به وی احساس آرامش و راحتی می‌دهد.
ورزش
مادران پس از تولد بچه وقت کمی برای سایر فعالیت‌ها دارند. ورزش کردن با همسرتان را به یک اولویت تبدیل کنید. حتی اگر در حد یک قدم زدن یا آهسته راه رفتن و یا ورزش کردن توأم با لذت در روز باشد. ورزش باعث می‌شود به لحاظ جسمی و روانی احساس خوبی داشته باشید.
همه چیز با احتیاط و آرامش
دیدید که چه اتفاقی افتاد وقتی برای دفعات اول پس از تولد بچه با همسرتان رابطه‌ی جنسی داشتید؟ شاید برای دفعات اول این کار بسیار دردناک باشد. بنابراین آرام باشید، از مواد نرم‌کننده استفاده کرده و اگر عصبی است به او  بی‌احترامی نکنید.
اگر او دودل است
* ساعت بیشتری را در خانه و با خانواده سپری کنید
* به خاطر فشار کار و یا بزرگ کردن بچه است
* بعد از بارداری میل جنسی‌اش کاهش یافته است.
چگونه رابطه‌ی جنسی در زندگی زناشویی به استحکام زوج‌ها کمک می‌کند
وقتی یکی از طرفین ابراز می‌دارد که رابطه جنسی نمی‌خواهد، طرف دیگر احساس طرد شدن می‌کند. اغلب نبود رابطه جنسی به مشکلات دیگری در زندگی زناشویی می‌انجامد مانند کمبود مهر و محبت و عشق. وقتی زوج‌ها به لحاظ جسمی از هم دور باشند، ناخودآگاه به طور عاطفی هم از هم دور می‌شوند. بنابراین تمام تلاش‌تان را بکنید که سلامت جنسی‌تان را حفظ کنید.
(منبع: parent)

مطلب مرتبط:
مردها چه واکنشی نسبت به اختلال جنسی همسران دارند؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ