چرا باید دوبار صورت‌مان را تمیز کنیم؟

مهرناز زاوه
نخستین شستشو٬ آرایش و سلول‌های مرده‌ی پوست را از بین برده و دومین شستشو تأثیر باقی‌مانده‌ی شستشوی اول را بیشتر کرده تا پوست روشن‌تر شود.

بله٬ درست دیدید: دو تمیزکننده بهتر از یکی است. چند سال است که دوبار تمیزکردن صورت در آسیا بسیار رایج شده و اکنون در ایالات متحده متخصصان زیبایی تأثیر این مسئله را می‌بینند.
«چرا باید این کار را انجام دهم؟»
جواب کوتاه این است: تا کاملاً پوست‌تان را تمیز کنید. اگر فکر می‌کنید با یک ‌بار تمیز کردن این اتفاق می‌افتد٬ پس دوباره فکر کنید. در اغلب موارد تمیز کردن در دفعه اول تنها آرایش٬ سلول‌های پوستی مرده و کثیفی را پاک می‌کند- یعنی به نزدیک باکتری‌های داخل منفذهای پوستی هم نمی‌رسد‌ و اگر کثیفی‌های موضعی در بار اول تمیز نشود٬ موادی که در سری بعد استفاده می‌کنید-مثل سرم‌ها٬ کرم‌های چشم٬ مرطوب‌کننده‌ها- به طور کامل جذب پوست نمی‌شوند.
دوبار تمیز کردن یا شستشو می‌تواند مواد زائد را پاک می‌کند. نخستین شستشو٬ آرایش و سلول‌های مرده‌ی پوست را از بین برده و دومین شستشو تأثیر باقی‌مانده‌ی شستشوی اول را بیشتر کرده تا پوست روشن‌تر شود. می‌توانید با شستشوی دوم کاملاً مطمئن شوید که باکتری و کثیفی را در اعماق منفذها از بین برده‌اید.
«از چه تمیزکننده‌هایی باید استفاده کنم؟»
هر تمیزکننده‌ای کار خاصی انجام می‌دهد٬ بنابراین نکته‌ی مهم فرمول به کار رفته در ترکیباتش است. نخستین تمیزکننده باید کمی روغن و یا حالت کِرِمی داشته باشد تا کثیفی و آرایش را پاک کند. و در شستشوی دوم به چیزی نیاز دارید که بسیار بسیار ملایم باشد.
با این حال دوبار شستشو برای همه توصیه نمی‌شود. چرا که دوبار شستشو به پوست‌های حساس آسیب می‌زند و ممکن است پوست را خشک کرده و یا (حتی) مواد شیمیایی موجود در محصولات مشکل اولیه پوست را وخیم‌تر کند.

(منبع: healthandbeauty)

مطلب مرتبط: 
قبل از پاک‌کردن آرایش خود بخوانید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ