تومور ۷/۵ کیلیویی در سر یک مرد+گزارش تصویری

mojtaba
یک مرد که طی چهار دهه با یک تومور سرطانی در گردنش زندگی می‌کرد که بزرگ و بزرگ‌تر می‌شد به طرز معجزه‌آسایی نجات یافت.

یک مرد که طی چهار دهه با یک تومور سرطانی در گردنش زندگی می‌کرد که بزرگ و بزرگ‌تر می‌شد به طرز معجزه‌آسایی نجات یافت.
زمانی که سمبنی مورد عمل جراحی قرار گرفت، تومورش دو برابر سرش وزن داشت. اما پس از سه روز پیاده‌روی سرانجام رشد تومور متوقف شد، چون یک مرکز پزشکی خیریه با یک عمل جراحی ۱۲ ساعته تومور را از سر او خارج کرد.
این یکی از خطرناک‌ترین عمل‌های انجام شده در خیریه‌ی مرسی شیپز بود و پزشکان و پرستاران آن مرکز گفتند در تاریخ ۳۰ ساله این مرکز چنین چیزی ندیده بودند.
عمل جراحی دو برابر زمانی که انتظار می‌رفت طول کشید و تیم پزشکی متوجه شدند که تومور، حدود ۷/۵ کیلو وزن داشت.


سمبنی که حدوداً ۶۰ سال سن دارد اما تاریخ دقیق تولدش را نمی‌داند گفت: «قلب من بسیار بسیار خوشحال است. من خوشحالم. می‌دانم که بدون عمل جراحی می‌مردم. می‌دانم که ممکن بود در حین عمل جراحی بمیرم.»
سمت چپ چانه سمبنی که در دهه‌ی ۲۰ سالگی عمرش در روستایی در ماداگاسکار زندگی می‌کرد، شروع به ورم کردن کرد. به تدریج وقتی تومور در سرش رشد کرد، او مجبور شد سرش را به سمت دیگر خم کند تا بتواند وزن تومور را تحمل کند.
سمبنی وقتی به بندر شرقی تواماسینا رسید تنها یک راه پیش رو داشت. او به مرکز درمانی خیریه روی یک کشتی در بندر رفت و از آنها کمک خواست.
دکتر مک براین که به عنوان متخصص بیهوشی در عمل جراحی حضور داشت گفت: «سمبنی، بیماری است که می‌دانم همیشه او را به یاد خواهم داشت. گروه جراحی و بیهوشی ما با توجه به سن و سال بیمار و اندازه‌ی تومورش، کاری فوق‌العاده انجام داد.»
جالب است که این عمل جراحی روی یک کشتی انجام شد. سمبنی حالا می‌تواند روی تخت بنشیند. وقتی او پس از عمل اولین بار خودش را در آینه دید، هیجان زده شد. سمبنی باید چند ماه دیگر در کشتی تحت مراقبت پزشکان باشد.
(منبع: دیلی میل)

مطلب مرتبط:
مبارزه سرسختانه با یک سرطان نادر+ویدیو

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ