عقاید غیرعلمی و غلط درباره کمردرد

maryam01
عمومیت و شیوع کمردرد تغییری نیافته٬ اما افکار بی‌اساس درباره‌ی آن روز به روز زیاد می‌شود.

عمومیت و شیوع کمردرد تغییری نیافته، اما افکار بی‌اساس درباره‌ی آن روز به روز زیاد می‌شود. مثلا اگر کمرتان درد بگیرد، یعنی به کمرتان آسیب زده‌اید، اگر کمرتان آسیب ببیند، نباید حرکت کنید. و اگر کمردرد بگیرید، دیسک کمر از جایش خارج می‌شود. کمردرد یکی از ناتوان‌کننده‌ترین مخاطرات سلامتی در جهان است. بسیاری از مردم به خاطر درمان نادرست و غلط از کمردرد رنج می‌برند. این مسئله بسیار ساده است که اگر هر یک از ما کمردرد بگیریم به پزشک مربوطه مراجعه می‌کنیم تا از درد خلاص شویم. بسیاری از بیماران از این موضوع شاکی‌اند که پس از درمان احساس بدتری دارند. طی این‌ سال‌ها گزینه‌های درمانی زیادی برای کمردرد پیشنهاد شده، اما متاسفانه این درمان‌ها چندان نتوانسته مشکل کمردرد را حل کند.

هر روز یک خبرنامه رایگان از الودکتر دریافت کنید

خوشبختانه ۹۰ درصد از کسانی که کمردرد دارند طی هشت هفته درد را تحمل می‌کنند تا خوب شود، بدون توجه به انواع درمان‌‌‌هایی که می‌خواهند رویشان انجام شود. ۵ درصد در ۱۲ هفته خوب می‌شوند. اما ۷۰ درصد از آن‌ها که به طور کامل در طی هشت هفته بهبود پیدا می‌کنند در آینده دچار کمردردهای حادی می‌شوند.
تحقیقات نشان می دهد که ۹۵ درصد کمردردها اغلب چیز خاصی نیست، هرچند برخی یافته‌های عادی مانند آرتروز، دردهای مهره‌ای، تنگی مهره‌ها، بیرون زدن دیسک در بیماران دارای کمردرد گزارش شده اما این نشانه‌ها در افرادی که نشانه‌های بیماری ندارند نیز بروز می‌دهد. بنابراین چنینی چیزی نمی‌تواند علت وقوع درد باشد.
افرادی که عمل دیسک کمر انجام می‌هند زودتر از افرادی که عمل نمی‌کنند بهبود می‌یابند، با این حال نتایج کاملا با هم یکسان است، و در مدت ۱۰ سال هیچ تفاوت قابل ملاحظه‌ای بین این دو دیده نمی‌شود. پس خطر درمان‌هایی را که به شما پیشنهاد می‌شود ‌در نظر داشته باشید. تنها چیزی که ثابت شده واقعا می‌تواند موثر باشد تجویز ورزش روزانه به افراد پس از عود کردن کمردرد است.
(منبع: yahoohealth)

مطلب مرتبط:
عوارض استفاده از مخدرها برای کاهش کمردرد

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ