درمان‌های خانگی گرفتگی صدا با شلغم و عسل

mojtaba
تغییر غیرعادی صدا در کل به گرفتگی صدا تعبیر می‌شود. حالتی که صدا به خاطر تحریک تارهای صوتی حالت خس‌خس پیدا می‌کند.

تغییر غیرعادی صدا در کل به گرفتگی صدا تعبیر می‌شود. حالتی که صدا به خاطر تحریک تارهای صوتی حالت خس‌خس پیدا می‌کند. انواع مختلف گرفتگی صدا وجود دارد که شامل تغییر در بلندی تنِ صدا، گوشخراشی آن، کشیدگی و تنگی نفس است. دکتر مایکل مورای، متخصص درمان‌های خانگی، برای این عارضه هم درمان‌هایی را پیشنهاد کرده است.
درمان گرفتگی صدا با زنجبیل
برای استفاده از زنجبیل جهت درمان گرفتگی صدا، ریشه‌ی یک زنجبیل کوچک را بکنید. بعد تکه‌های کوچک بریده‌ی آن را به اندازه‌ی یک سکه در یک قابلمه آب بگذارید. تا وقتی که رنگ‌شان به زرد کم‌رنگ یا خرمایی روشن رسید بگذارید بپزد. بعد می‌توانید با آن چای درست کنید.

دکتر مایکل مورای
آب پیاز
غرغره‌ی آب ِ پیاز، لیمو و یا عسل می‌تواند گرفتگی صدایتان را درست کند. برای درست کردن آب پیاز کافی ا‌ست یک پیاز بزرگ را به سه قسمت بریده و آن را به چهار تا پنج لیوان آب اضافه کنید و بعد تا حدی که نیم‌جوش شود و حالت آبکی پیدا کند بگذارید بپزد. بعد پنج تا شش قاشق از این محلول را به یک لیوان آب گرم اضافه کرده و غرغره کنید.
درمان با شلغم و عسل
در کتاب «دایره المعارف درمان خانگی» نوشته دکتر مورای آمده برای استفاده از این روش، یک شلغم سفید را به شکل مارپیچ ببرید و عسل را به آن اضافه کنید. تکه‌ها را مثل محتویات ساندویچ کنار هم بچسبانید. حالا دوباره از طول آنها را ببرید و دوباره به آن عسل اضافه کنید. حالا یک رشته‌ی شسته شده و تمیز را برداشته و آنها را به هم بدوزید. بعد از آنکه گذاشتید ۱۲ تا ۱۴ ساعت به آن وضعیت بماند می‌توانید ببینید که عصاره‌ی شلغم و عسل در بالای فنجان جمع می‌شود. برای درمان گرفتگی صدا می‌توانید آن را در آب گرم مخلوط کرده و روزی سه بار میل کنید.

کتاب «دایره المعارف درمان خانگی»
غرغره‌ی خانگی
یک قاشق رازیانه به یک لیوان آب اضافه کرده و با آن مخلوط کنید. حالا میزان مساوی شیرین‌بیان و قند را خرد کرده و به آن اضافه کرده و ترکیب را داخل بطری بریزید. یک‌چهارم تا یک‌دوم قاشق از آن را می‌توانید به وقت نیاز استفاده کنید. موقع غرغره بگذارید کمی این محلول در دهان‌تان بماند و بعد آن عمل را انجام دهید.

مطلب مرتبط:
گرفتگی صدا آزارتان می‌دهد؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ