هشدار: پرخوابی ممکن است به خواب ابدی تبدیل شود

mojtaba
بله، پرخوابی حتا ممکن است به مرگ منجر شود. بیماری قلبی و افسردگی از عوارض پرخوابی است و هر دوی این‌ها می‌توانند در خروج از زندگی را زودتر به شما نشان دهند اگر زیاد می‌خوابید.

بله، پرخوابی حتا ممکن است به مرگ منجر شود. بیماری قلبی و افسردگی از عوارض پرخوابی است و هر دوی این‌ها می‌توانند در خروج از زندگی را زودتر به شما نشان دهند اگر زیاد می‌خوابید.
افسردگی: با این‌که بی‌خوابی نسبت به پرخوابی ارتباط بیشتری با افسردگی دارد، تقریباً ۱۵ درصد از افرادی که افسردگی دارند زیاد می‌خوابند. این مسئله باعث بدتر شدن افسردگی‌شان می‌شود. و علتش این است که عاد‌ت‌های منظم خوابیدن در فرآیند بهبود شرایط بسیار مهم هستند. در نمونه‌های خاص و نادر، کمبود خواب می‌تواند درمان موثری برای افسردگی باشد.
بیماری قلبی: انجمن تحقیق درباره سلامت پرستاران ۷۲۰۰۰ عضو زن دارد. بررسی دقیق‌ ‌‌اطلاعات به دست آمده از این جامه آماری نشان می‌دهد خطر بروز بیماری‌های قلبی مربوط به عروق کرونر در زنانی که شب بین ۹ تا یازده ساعت می‌خوابند نسبت به آن‌هایی که هشت ساعت می‌خوابند، ۳۸ درصد بیشتر است. هنوز محققان دلیلی برای ارتباط میان زیاد خوابیدن و بیماری قلبی نیافته‌اند.
مرگ: مطالعات چندگانه نشان می‌دهد که میزان مرگ و میر افرادی که ۹ ساعت یا بیشتر می‌خوابند ‌ بیشتر از افرادی ا‌ست که بین هفت تا هشت ساعت می‌خوابند. هنوز دلیل مشخصی برای این مسئله پیدا نشده است. اما محققان دریافته‌اند که افسردگی و موقعیت پایین اجتماعی‌اقتصادی به زیاد خوابیدن ارتباط دارد.
بی‌آنکه زیاد بخوابید از مزیت‌های خواب بهره‌مند شوید  
اگر هر شب بیشتر از هفت تا هشت ساعت می‌خوابید، حتما ًبه دکتر مراجعه کنید. دکتر می‌تواند تشخیص دهد که زیاد خوابیدنتان برای چیست. اگر زیاد خوابیدنتان به خاطر مصرف الکل یا درمان‌های خاصی است، مصرف آن را کم کرده و یا تا حد امکان آن نوع درمان را حذف کنید. و اگر زیاد خوابیدن‌تان به خاطر یک مشکل پزشکی خاص است، درمان این اختلال می‌تواند کمک‌تان کند تا به وضعیت طبیعی خواب برگردید. محققان توصیه می‌کنند که سعی کنید همیشه یک ساعت مشخص برای خوابیدن و بیدار شدن برای خود داشته باشید و تا حد امکان از مصرف الکل و کافئین نزدیک زمان خواب‌تان پرهیز کنید. 
(منبع: healthcare)

مطلب مرتبط:
توصیه‌هایی برای پیشگیری از خواب گردی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ