درمان‌ خانگی‌ خارش با چای ریحان

mojtaba
گاهی اوقات درگیر جزجز، سوزش، و یا حساس خارش پوست می‌شویم که می‌تواند به علت مشکلات متعدد داخلی یا خارجی باشد. خارش، یک مشکل شایع پوستی است که در هر زمان خاصی می‌تواند بروز کرده و آسیب‌های روانی و روحی به شخص وارد کند.

گاهی اوقات درگیر جزجز، سوزش، و یا حساس خارش پوست می‌شویم که می‌تواند به علت مشکلات متعدد داخلی یا خارجی باشد. خارش، یک مشکل شایع پوستی است که در هر زمان خاصی می‌تواند بروز کرده و آسیب‌های روانی و روحی به شخص وارد کند. دکتر مایکل مورای، نویسنده کتاب «دایره المعارف درمان خانگی» خارش‌های مداوم و شدید ممکن است باعث آسیب‌های درونی شده که باید آن‌ها را از ریشه شناسایی کرد. او راه‌کارهای ساده‌ای برای جلوگیری از خارش ارائه کرده است.
جوش شیرین
برای یافتن محل خارش، مقداری جوش شیرین و آب را مخلوط کرده و بر روی پوست بمالید. وقتی خشک شد آن وقت آن را بشویید.
درمان خانگی خارش با لیمو
این میوه سرشار از خواص شفادهنده و ترمیم‌کننده است که می‌تواند در آنی خارش را از بین ببرد. برای خارش‌های ملایم، عصاره‌ی لیمو را بر روی بخشی که می‌خارد بمالید و بگذارید تا ۲۰ دقیقه بماند. برای موارد شدید‌تر، پوست لیمو را بردارید و سطح داخلی نرم و سفیدش را روی پوست بمالید. قبل از آنکه به طور کامل محل را بشویید، بگذارید ۲۰ دقیقه روی پوست بماند.


چای ریحان
این چای دارای آنتی‌اکسیدان بوده و برای درمان اختلالات به کار می‌رود و از طرفی دارای تأثیرات تسکین‌دهنده در بدن است، و از همه مهم‌تر یکی از بهترین درمان‌ها برای خارش محسوب می‌شود و دم‌کرده‌ی آن را بعد از پانزده دقیقه می‌توانید طی چند سری در روز روی محل خارش بمالید.

خبرنامه رایگان درمان خانگی دکتر مورای را پنج‌شنبه‌ها از الودکتر دریافت کنید
درمان با جو دوسر
جو دوسر سرشار از ویتامین E بوده و محتوای روغنی آن برای مرطوب کردن پوست‌های خشک به کار می‌رود و ویتامین E موجود در آن باعث از بین رفتن خارش می‌شود.
برای نقاط کوچک، مقداری از آن را با آب قاطی کرده و بگذارید چند ساعت روی پوست بماند. برای نقاط بزرگ‌تر، آن را  آسیاب کرده و دو فنجان از آن را به وان آب گرم‌تان اضافه کرده و داخل آن بروید.

کتاب «دایره المعارف درمان خانگی» درسال ۲۰۱۲ منتشر شد

خاصیت درمانی آلوئه‌ورا
این ژل خنک‌کننده و آرام‌بخش از ساقه‌ی گیاه آلوئه‌‌ورا به دست می‌آید. می‌توانید آن را بر روی نقاطی که می‌خارد بمالید و بگذارید تا خشک شود. 

مطلب مرتبط:
درمان خانگی خارش گوش با سیر و نعناع

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ