درمان‌ خانگی عرق زیاد با چای مریم‌گلی و سرکه

mojtaba
تعرق زیاد نه تنها بسیار مشکل‌آفرین بلکه وضعیت آزاردهنده‌ای است که بوی بد و تأثیر ناخوشایند فردی و اجتماعی آن برای کسی که با آن روبروست بسیار آسیب‌زننده خواهد بود.

تعرق زیاد نه تنها بسیار مشکل‌آفرین بلکه وضعیت آزاردهنده‌ای است که بوی بد و تأثیر ناخوشایند فردی و اجتماعی آن برای کسی که با آن روبروست بسیار آسیب‌زننده خواهد بود. تعرق زیاد به دلیل عدم تعادل فعالیت هورمون‌ها، اختلالات عصبی و یا مصرف داروهای خاص رخ می‌دهد. دکتر مایکل مورای، متخصص درمان‌های خانگی در کتابش «دایره المعارف درمان خانگی» چند درمان خانگی برای تعریق زیاد ارائه کرده است.
‌چای مریم گلی
چای مریم گلی یک درمان عالی برای زیاد عرق کردن است و خیس شدن مفرط و بی‌دلیل بدن را متوقف می‌کند. برگ‌های تازه و یا خشک‌شده مریم‌گلی را بگیرید و یا یک مشت از برگ‌ها را به آب جوش اضافه کرده و با آن چای درست کنید. بگذارید ده دقیقه دم کند، بعد به آن عسل یا لیمو اضافه کرده و بنوشید.


‌درمان خانگی عرق زیاد چای کیسه‌ای
چای کیسه‌ای هم می‌تواند در کاهش تعرق زیاد مؤثر باشد. اسید تانیک موجود در چای کیسه‌ای برای بدن حالت خنک‌کننده دارد. ۴ تا ۵ چای کیسه‌ای را درون وان حمام بریزید و بگذارید حسابی با آب داغ مخلوط شده و بعد به دمای اتاق برسد. برای کنترل میزان تعرق هر روز نیم ساعت به داخل این آب بروید.
‌گوجه‌فرنگی
گوجه‌فرنگی‌‌ سرشار از آنتی‌اکسیدان است و تأثیر زیادی روی کل بدن از جمله غده‌های عرق‌ساز دارد، و عملکرد این غده‌ها با این نوع درمان تنظیم خواهد شد. ‌‌ ۲ تا ۳ عدد گوجه‌فرنگی را بعد از سرد کردن‌‌ بخورید. پیشنهاد می‌شود برای جلوگیری تعرق زیاد، روزانه سه لیوان عصاره‌ی گوجه بخورید.


‌درمان خانگی عرق زیاد با سرکه
استفاده از سرکه برای مناطقی از بدن که تعرق زیاد دارد در واقع نقش ماده‌ی بوبر را ایفا می‌کند. سرکه لایه‌ای روی سطح پوست و منفذها تشکیل می‌دهد که وقتی عرق درمی‌آید به آن برخورد کرده و رفته‌رفته از بین می‌رود.
‌درمان با سیب‌زمینی
سیب‌زمینی آب مازاد بدن را جذب کرده و به خاطر همین است که به ماده‌ی بوبر و عامل مسدودکننده معروف است. یک سیب‌زمینی کوچک بردارید، آن را از وسط به دو نیم کرده و داخل آن را به نقاطی که حس می‌کنید زیاد عرق می‌کند بمالید.

مطلب مرتبط:
راهکارهایی برای جلوگیری از عرق کردن

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
نسرین

نسرین

1394-05-03 - 19:19 پاسخ

من کرگرفتگی شدید دارم سالها است تمام ازمایشات را هم داده ام نتیجه ای نگرفته ام در ضمن کم کاری تیرویید هم ٣٠ سال است که دارم ولی با دارو کنترل کرده ام سن من ٦٥ است.لطفآ راهنماییم کنید.متشکرم

admin

admin

1394-05-03 - 19:19

جهت دریافت مشاوره تلفنی از پزشکان وبسایت الو دکتر می توانید

روزهای : شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 الی 21 ازطریق تلفن ثابت با شماره تلفن  9099071353 تماس بگیرید

پزشکان وبسایت الو دکتر آماده پاسخگویی به سوالات شما میباشند .