این نوشیدنی آشنا جلوی سرطان سینه را می‌گیرد

مهرناز زاوه
دومین عامل مرگ و میر در بین زنان، سرطان و شایع‌ترین نوع آن سرطان سینه است. نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که این نوشیدنی، تا حد زیادی می‌تواند خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش دهد.

دومین عامل مرگ و میر در بین زنان، سرطان و شایع‌ترین نوع آن سرطان سینه است. متأسفانه در کشور ما اوج بروز سرطان سینه در میان زنان در دهه چهار و پنج عمرشان است که طبق گفته بسیاری از پزشکان یک دهه پایین‌‌تر از آمارهای جهانی است. 
نتایج یک تحقیق جدید نشان داد مصرف‌کنندگان چای سیاه کمتر در معرض ابتلا به سرطان سینه هستند چون این نوشیدنی، عملکرد رگ‌های خونی را افزایش می‌دهد. پلی‌فنول‌های موجود در چای به دلیل دارا بودن خواص ضدتوموری و آنتی‌اکسیدانی، خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش می‌دهند.
به گفته متخصصان، هدف از انجام این بررسی ارزیابی ارتباط بین مصرف چای، فعالیت بدنی و خطر بروز سرطان سینه در زنان چینی بوده است.
کاترین هود، متخصص سلامت زنان در رابطه با این تحقیق گفت: در مقایسه با افرادی که چای نمی‌نوشند زنانی که عادت به مصرف این نوشیدنی دارند، ۲۱ درصد کمتر در معرض ابتلا به سرطان سینه هستند. این خاصیت چای به دلیل وجود پلی‌فنول در آن است.
همچنین در این بررسی مشخص شد که مصرف چای سیاه عملکرد رگ‌های خونی را بهبود می‌دهد چرا که وجود فلاوونوئید در آن تاثیر مستقیم بر عروق دارد.

مطلب مرتبط: 
۷ غذایی که باعث سرطان سینه می‌شود

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ