درمان‌ خانگی عادت ماهانه‌ی نامنظم با گل بامیه و پاپایا

mojtaba
عادت ماهانه یک دوره‌ی اجباری است که هر زنی باید در طول دوران باروری خود با آن روبرو ‌شود. با این حال٬ در طول این دوران همه چیز به خوبی پیش نمی‌رود و شروع عادات ماهانه‌ی نامنظم با دردهایی همراه بوده است.

عادت ماهانه یک دوره‌ی اجباری است که هر زنی باید در طول دوران باروری خود با آن روبرو ‌شود. با این حال٬ در طول این دوران همه چیز به خوبی پیش نمی‌رود و شروع عادات ماهانه‌ی نامنظم با دردهایی همراه بوده و گاهی در طی دوران باروری نیز این چنین است.
عادات ماهانه‌ی نامنظم به دلیل تغییر غیرعادی طول چرخه‌ی ماهانه رخ می‌دهد. تغییر در شیوه‌ی زندگی یکی از عوامل این اتفاق است. دکتر مایکل مورای، در کتاب «دایره‌المعارف درمان خانگی» درمان‌هایی برای عادات ماهانه نامنظم ارائه کرده است.


دانه‌های کنجد
دانه‌های کنجد به خاطر خواص درمانی و دارویی‌اش به عنوان نخستین دانه‌های روغنی برای انسان بسیار شناخته‌ شده‌اند. آن‌ها سرشار از مواد مغذی، مواد معدنی و ویتامین هستند. یک قاشق از آن را به یک فنجان آب اضافه کنید. بعد بگذارید بجوشد تا دانه‌ها بپزد. آب را از دانه‌ها جدا کرده و روزی دوبار بنوشید.

دکتر مایکل مورای
دانه‌های زیره‌ی سبز
منشأ غنی آهن بوده و برای خانم‌ها بسیار مفید هستند، چون در طول قاعدگی آهن زیادی از دست می‌دهند. برای بالا بردن خواص آن٬ می‌توان به مقدار یکسان دانه‌های زیره‌ی سبز و دانه‌های کنجد را با شکر زرد یا عسل مخلوط کرد و هر روز استفاده نمود.

خبرنامه رایگان دکتر مورای را پنج‌شنبه‌ها از الودکتر دریافت کنید
پاپایا (خربزه‌ی درختی)
معدن مواد مغذی٬ آنتی‌اکسیدان و خواض شفابخش است. عصاره‌ی پاپایای خام حاوی ترکیبات خاصی است که باعث تحریک چرخه‌ی باروری و افزایش جریان خون بدون گرفتگی می‌شود. می‌توان آن را هر روز برای درمان انواع اختلالات قاعدگی استفاده کرد.


گل بامیه
این گل قرمز زیبا، تنظیم‌کننده‌ی عادات ماهانه است. آنها میزان استروژن و پروژسترون را متعادل کرده و باعث تنظیم چرخه‌ی ماهانه می‌شود. می‌توان آن را یک هفقته قبل از شروع قاعدگی زمانی که معده خالی‌ است همراه با آب خورد.

لینک مرتبط:
شش علت دفع لخته خون در دوره عادت ماهانه

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ