با تزریق این ماده، کالری بسوزانید و لاغر شوید

mojtaba
در تحقیق جدیدی که نتایح آن در نشریه‌ی درمان مولکولی منتشر شد، تیمی از محققان دانشگاه لووا و دانشکده پزشکی آن، نوعی درمان شیمیایی کشف کردند که میزان مقاوت عادی بد‌ن‌تان را تحت‌الشعاع قرار داده تا بتوانید وزن کم کنید.

در تحقیق جدیدی که نتایح آن در نشریه‌ی درمان مولکولی منتشر شد، تیمی از محققان دانشگاه لووا و دانشکده پزشکی آن، نوعی درمان شیمیایی کشف کردند که میزان مقاوت عادی بد‌ن‌تان را تحت‌الشعاع قرار داده تا بتوانید وزن کم کنید و باعث می‌شود حتی در طی ورزش کم یا متعادل انرژی بیشتری بسوزانید. این یافته‌ها می‌تواند گزینه‌هایی را برای رسیدن به کاهش وزن ثابت بدون معیارهای محدودکننده در اختیار افراد قرار دهد.
در واقع باید گفت که این مقاوت نسبت به کاهش وزن برای افرادی که کم می‌خورند اما هیچ کاهش وزنی پیدا نمی‌کنند واقعا عذاب‌آور است. می‌توان تا حدودی با افزایش فعالیت‌های ورزشی برای سوزاندن کالری بیشتر بر این مشکل فائق آمد، اما بسیار سخت است که بتوان به اندازه ورزش کرد تا مقدار قابل توجهی وزن کم کرد.

خبرنامه رایگان تغذیه را یکشنبه‌ها از الودکتر دریافت کنید
محققان در این تحقیق، به ماهیچه‌های ساق پای موش‌ها این ماده‌ی جدید را تزریق کردند تا هم توانایی ماهیچه را تحت‌الشعاع قرار داده و هم انرژی ذخیره کند. واکنش آنها این بود: موش‌هایی که به آنها این ماده تزریق شده بود زمانی که فعالیت داشتند کالری بیشتری سوزاندند، حتی در مواقعی که فعالیت‌شان کم بود هم این اتفاق روی داد. این میزان از فعالیت را می‌توان با میزان فعالیت روزانه‌ی افراد اعم از لباس پوشیدن، کارهای مختصر خانه، خرید کردن و غیره مقایسه کرد.
یافته‌ها نشان می‌دهد این روش می‌تواند برای کاهش وزن بسیار مؤثر باشد. با توجه به این که با شیوع چاقیکه با مشکلات سلامتی همراه است روبرو هستیم، راه‌کارهایی مانند تزریق این ماده‌ی جدید می‌تواند تأثیر مهمی بر سلامتی و تندرستی افراد داشته باشد.
محققان هنوز باید در مورد موضوع‌های مهمی مانند مدت زمان تأثیر این دارو، تعداد ماهیچه‌ها و نوع ماهیچه‌ها برای تزریق و این‌که آیا به ماهیچه در درازمدت آسیب وارد می‌شود یا نه، تحقیقات بیشتری انجام دهند.
(منبع: health)

لینک مرتبط:
آیا استفاده از دستگاه‌های ویبراتور، در لاغری مؤثر است؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ