درمان‌ خانگی عفونت چشم

mojtaba
عفونت چشم یا ورم ملتحمه‌ی چشم نوعی عفونت است که باعث التهاب در ملتحمه‌ی چشم می‌شود. ملتحمه‌ی چشم غشای درونی پلک و در واقع گوشه‌ی داخلی سطح چشم است. بسیاری از ویروس‌ها٬ باکتری‌ها٬ قارچ‌ها و انگل‌ها می‌توانند به سطح بدن انسان از جمله چشم و سطوح داخلی آن حمله کنند.

عفونت چشم یا ورم ملتحمه‌ی چشم نوعی عفونت است که باعث التهاب در ملتحمه‌ی چشم می‌شود. ملتحمه‌ی چشم غشای درونی پلک و در واقع گوشه‌ی داخلی سطح چشم است. بسیاری از ویروس‌ها، باکتری‌ها، قارچ‌ها و انگل‌ها می‌توانند به سطح بدن انسان از جمله چشم و سطوح داخلی آن حمله کنند. از آنجا که چشم‌ها اندام‌های حساسی هستند بنابراین به توجه بیشتری نیاز دارند. دکتر مایکل مورای، متخصص درمان خانگی چند پیشنهاد برای درمان عفونت چشم دارد.
پنبه‌های داغ
پنبه‌ی مرطوب و داغ می‌تواند تورم توده‌ی چشم را که روی پلک شکل می‌گیرد کم کند. برای این کار آب گرم را با مقداری برگ اقاقیا به مدت پنج دقیقه بجوشانید. بعد با کمک یک پنبه‌ی گرم یا داغ حدود پنج دقیقه آن را بر روی پلک چشم خود بمالید.


برگ‌های گواوا
دکتر مورای می‌گوید برگ‌های گواوا را گرم کنید و بعد آن را در داخل یک پوشش گرم مرطوب قرار داده و روی چشم بگذارید. این پوشش می‌تواند باعث کاهش سرخی و تورم چشم شود.

خبرنامه رایگان دکتر مورای را پنج‌شنبه‌ها از الودکتر دریافت کنید
قطره‌های طبیعی چشم
آن‌ها را می‌توان از ترکیب یک قاشق پودر زردچوبه با دو فنجان آب درست کرده و سه بار در روز استفاده کرد تا تورم کم شده و خارش متوقف می‌شود.
شستشوی چشم
برای این کار می‌توان یک قاشق گیاه خشک‌شده‌ی گل‌خوش را با نیم لیتر آب جوش مخلوط کرده و بگذارید دم بیاید. بعد از آنکه سرد شد برای شستشوی چشم می‌توان از آن استفاده کرد.

گل‌های یاسمن
‌یک پارچ بردارید و آن را با آب مقطر پر کرده و هفت یا هشت عدد گل یاسمن درون آن بریزید، بعد درش را بپوشانید و بگذارید یک شب تا صبح بماند. فردا صبح می‌توانید قطرات آن را روی چشمتان بریزید.
چای کیسه‌ای
در کتاب «دایره‌المعارف درمان خانگی» نوشته دکتر مورای آمده که برای از بین بردن سوزش چشم، گذاشتن چای کیسه‌ای روی چشم بسیار مؤثر است. باید آن را در آب سرد گذاشته و بعد چند لحظه روی پلکتان بگذارید. آنها برای خنک کردن چشم و از بین بردن سوزش آن مؤثرند.
عسل
استفاده‌ی مستقیم از عسل روی چشم و یا شستشوی چشم با ترکیب آب گرم و‌ عسل برای از بین بردن عفونت چشم بسیار مؤثر است.

مطلب مرتبط:
برای مقابله با عفونت های ویروسی چشم چه کنیم؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ