چطور در یک دقیقه سلامتی‌مان را بهبود ببخشیم؟

maryam01
بله، شدنی است. در یک دقیقه می‌توانید سلامتی‌تان را بهبود ببخشید. خیلی هم پیچیده نیست.

بله، شدنی است. در یک دقیقه می‌توانید سلامتی‌تان را بهبود ببخشید. خیلی هم پیچیده نیست.
۱- دیگران را در آغوش بگیرید
بیشتر بیماری‌های امروزی مرتبط با سلامت- مثل اختلالات گوارشی، چاقی، بی‌خوابی، آشفتگی ذهنی، افسردگی، پیری زودرس، دیابت و سرطان، سرمنشأشان اضطراب است. خوشبختانه، انسان‌ها مکانیسمی دارند که با تماس فیزیکی فعال می‌شود: در این حالت بدن هورمونی به نام اوکسیتوسین ترشح می‌کند. اوکسیتوسین به مغز شما دستور می‌دهد که شما در شرایط امنی هستید، و در عین حال واکنش‌های ستیز و گریز را نسبت به اضطراب غیرفعال کرده و کاری می‌کند که بدنتان بر ‌بهبود و حفظ دستگاه‌های درونی و برونی خود تمرکز کند. بنابراین سعی کنید دیگران را بغل کنید.
۲- نخ دندان
تحقیقات نشان می‌دهد که بهداشت نامنظم دهان می‌تواند به التهاب لثه، ایجاد زخم، و جراحت آن بینجامد و دهان‌تان را برای شیوع عفونت آماده کند. نخ دندان تکه‌های غذا را از لای دندان‌ها، جاهایی که مسواکتان نمی‌تواند، از بین می‌برد‌.
۳- دست‌هایتان را بشویید
حدوداً ۲۰ ثانیه زمان می‌برد تا دستان‌تان را با آب و صابون بشویید، و ۱۵ ثانیه طول می‌کشد که بخواهید از یک مایع ضدعفونی‌کننده‌ی الکلی استفاده کنید. این کار در واقع نخستین سپر دفاعی شما در برابر بیماری است.
۴- نقاط مشخصی از بدن را فشار دهید
حدود یک دقیقه بالای چشم‌تان، بین سرحد موی سرو پیشانی و ابروها را فشار دهید. وقتی دچار اضطراب هستید این تمرین می‌تواند خون بیشتری در بافت این ناحیه به جریان بیندازد و باعث شود که تصمیمات دقیق‌تری به سود ذهن و بدن‌تان بگیرید.
(منبع: یاهو)

مطلب مرتبط:
۱۰ عامل خطر سلامتی در ایران اعلام شد

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ