درمان‌ خانگی پادرد با نمک فرنگی اصل

mojtaba
پیشتر دکتر مایکل مورای‌ درباره چند روش درمانی برای پادرد ‌از جمله آب گرم، فلفل هندی، دانه‌ی خردل و غیره ارائه کرده بود. حالا این متخصص درمان خانگی، ۵ درمان دیگر را پیشنهاد کرده است.

پیشتر دکتر مایکل مورای‌ درباره چند روش درمانی برای پادرد ‌از جمله آب گرم، فلفل هندی، دانه‌ی خردل و غیره ارائه کرده بود. حالا این متخصص درمان خانگی، ۴ درمان دیگر را پیشنهاد کرده است.
نمک فرنگی اصل
نمک فرنگی اصل ماده‌ای آرام‌بخش بوده و باعث کاهش تورم هم می‌شود. ۲ تا ۳ قاشق از آن را به نصف یک تشت حاوی آب گرم اضافه کرده و پایتان را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه داخل آن بگذارید.


ماساژ پا
دکتر مورای در کتاب «دایره‌المعارف درمان خانگی» می‌نویسد که یک راه سریع برای کاهش ورم پا و افزایش جریان خون در آن و جلوگیری از درد این است که چند دقیقه ای پا را ماساژ دهید. می‌توانید از روغن عادی یا روغن کنجد، روغن بچه یا روغن زیتون برای این کار استفاده کنید و هر بار حدود ۱۵ دقیقه این کار را انجام دهید.
درمان پادرد با کمپرس یخ
استفاده ‌از کمپرس یخ یکی از راه‌های تسکین درد از طریق منقبض کردن اعصابی‌ست که می‌تواند به تورم پا بیانجامد. یک تکه یخ برداشته و آن را روی پای خود بمالید. اگر کیسه‌ی یخ ندارید، می‌توانید آن را میان یک پارچه‌ی توری بپیچید و روی پایتان بگذارید. این کار را به مدت پانزده دقیقه انجام دهید.


ورزش‌های پا
اگر پایتان درد می‌کند و یا به خاطر فشار زیاد ماهیچه‌ها ورم کرده است، برخی تمرینات ساده می‌تواند درد آن را تسکین داده و از افزایش درد آن جلوگیری کند. روی یک صندلی راحتی بنشینید و پنجه پا و خصوصا نوک انگشتانتان را تا آنجا که می‌توانید به جلو بدهید. یک پا را بالا داده و آن را دایره‌ای بچرخانید، در جهت عقربه‌های ساعت، و بعد پای دیگر. برای هر پا ۶ تا ۷ بار این کار را انجام داده و در کل سعی کنید حدود ۱۰ دقیقه این کار را انجام دهید.

روغن‌های موثر
برای یک ماساژ آرام‌بخش، یک‌چهارم سطل را با آب پر کرده و چند قطره از روغن اکلیل کوهی و اوکالیپتوس و دو قطره عصاره نعناع در آن بریزید و حدود پانزده دقیقه پایتان را داخل آن بگذارید.

خبر مرتبط:
درمان‌‌ خانگی پادرد با مارچوبه و فلفل هندی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ