درمان‌های خانگی برای قارچ‌ پا

مهرناز زاوه
عفونت قارچی در پا می‌تواند به مشکلات آزاردهنده‌ای منجر می‌شود. در این‌جا چند راه‌کار درمانی موثر برای قارچ‌ پا به شما معرفی می‌کنیم.

عفونت قارچی در پا می‌تواند به مشکلات آزاردهنده‌ای مانند قرمزی پا٬ خارش٬ پوسته‌پوسته شدن٬ از بین رفتن رنگ ناخن٬ فرو رفتن ناخن در گوشت پا٬ ترک‌خوردگی پوست و تاول منجر شود. در این‌جا به برخی راه‌کارهای درمانی برای قارچ‌های پا می‌پردازیم:
داروهای ضدقارچ بدون نسخه
داروهای ضدقارچ بدون نسخه٬ یا محلول‌ها٬ اسپری‌ها و یا کِرم‌های حاوی مواد قوی و مؤثری مانند میکونازول٬ اسید اندی‌سیلنیک و تولنفتات مانع از بروز قارچ پا می‌شود.
خیس دادن پا
روش‌های مختلف خیس دادن پا می‌تواند باعث از بین رفتن عفونت‌های آن شود. این روش‌ها عبارتند از:
آب اکسیژنه‌ی حاوی هیدروژن
خیس دادن پا در این محلول به مدت چند دقیقه باعث کاهش ترک‌‌خوردگی‌های پا می‌شود٬ و از رشد قارچ جلوگیری می‌کند.


آب نمک
جاهای عفونت را در محلول آب ولرم با آب نمک به مدت ۳۰ دقیقه قرار دهید چرا که تأثیر بسزایی در از بین بردن قارچ‌های پا دارد.
چای کیسه‌ای
چای کیسه‌ای حاوی اسید تانیک است٬ ماده‌ای که به درمان عفونت‌های پا و کاهش علائم آن کمک می‌کند. خیس دادن پا در آب ولرم همراه با یک چای کیسه‌ای به مدت ۱۵ دقیقه  باعث تسکین درد و از بین رفتن عفونت می‌شود.
سرکه
حدود ۲۰ دقیقه پا را در محلول سرکه‌ی رقیق قرار دهید و دوبار در روز این کار را انجام دهید زیرا باعث تسکین درد ناشی از علائم قارچی و از بین رفتن آنها می‌شود.
پاهای خشک
 خشک نگه داشتن همیشه‌ی پاها می‌تواند مانع از زیاد شدن قارچ‌ها شود. یک محیط خشک می تواند برای قارچ‌های پا بسیار نامناسب باشد چرا که همراه در محیط‌های مرطوب و نمناک رشد می‌کنند.

مطلب مرتبط:
درمان خانگی ترک پاشنه پا با شلغم

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
مرتضی

مرتضی

1394-07-05 - 19:53 پاسخ

سلام من ناخن انگشت شصت پام رفته لای گوشت و عفونت هم کرده و خیلی اذیت میشم و یک بار هم عمل کردم، چیکار باید بکنم؟؟؟ ممنون

admin

admin

1394-07-05 - 19:53

جهت دریافت مشاوره تلفنی از پزشکان وبسایت الو دکتر می توانید

روزهای : شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 الی 21 ازطریق تلفن ثابت با شماره تلفن  9099071353 تماس بگیرید

پزشکان وبسایت الو دکتر آماده پاسخگویی به سوالات شما میباشند .